Ford Focus RS Forum banner

Euro mistachterlicht installatie

81K views 140 replies 25 participants last post by  NBcfl  
#1 · (Edited)
We hebben dit jaar veel sneeuw gehad en ik heb veel moeten rijden in omstandigheden met beperkt zicht. Ik besloot dat ik de mistachterlichten wilde installeren die de Europese RS'en hebben. Ik zal alle informatie die ik kan vinden in deze thread verzamelen (en deze updaten naarmate ik de stappen doorloop) en deze gebruiken om hulp te zoeken bij de bedrading (in de hoop erachter te komen of deze kan worden aangesloten op de BCM en de Europese koplamp schakelaar met mistachterlicht knop kan gebruiken).

Hier gaan we! Zoals ik al zei, ik zal dit bij elke stap updaten. Ik plaats dit in de verlichtingssectie omdat ik het doe om het licht toe te voegen, niet voor de esthetiek van het hebben van de euro-diffuser!

Stap 1) Onderdelen

Diffuser: P/N G1EY-17F954-A
--> Heb de mijne gekocht op eBay UK (gebruikt), ook verkrijgbaar bij Ford Parts UK als je ze een onderdeel aanvraag stuurt. Ik las op een paar andere berichten dat het ongeveer 120 GBP was.
Mistachterlicht: P/N G1EY-15K272-A (ook gevonden onder P/N 2009072)
--> Sommige gevonden op eBay UK, Ford Parts UK heeft het op hun site staan voor 185 GBP, wat echt prijzig is!
--> Een paar alternatieven gevonden, zal de montage bevestigen zodra ik ze heb ontvangen:
1) LuxVision (de volgende dag verzonden vanuit het VK, op voorraad, vergelijkbaar ontwerp met de Ford-eenheid): https://www.carbuildersolutions.com/uk/55mm-led-fog-light-with-clear-lens
2) Hella (6 weken speciale bestelling, ziet er identiek uit aan de Ford-eenheid): https://www.rallylights.com/hella-55mm-led-turn-reverse-or-rear-fog-lamp.html
Koplamp schakelaar: Een gebruikte gevonden op eBay UK, zoek gewoon naar een die eruitziet zoals hieronder (met mistachterlicht knop in plaats van de achterklep open knop). Zorg ervoor dat het niet degene is met de koplampafstelknop in het midden, wat de meest actuele lijkt te zijn.

Stap 2) Installatie koplamp schakelaar

Ik heb dit al gedaan, zodra de euro-schakelaar is vervangen, activeert deze de mistachterlichtindicator in het instrumentenpaneel... hopelijk is dit goed, in de hoop dat de BCM daadwerkelijk een uitgang heeft voor de mistachterlichten.

1) De portierafdichting terugtrekken zoals vereist voor het verwijderen van het zijpaneel van het dashboard:

2) Verwijder het zijpaneel van het dashboard, begin van onderaf en wrik langzaam de 3 metalen clips eruit zoals hieronder weergegeven:

3) Bereik de achterkant van de koplamp schakelaar en duw hem eruit... hij komt er heel gemakkelijk uit, hij wordt alleen op zijn plaats gehouden door de 4 kleine flexibele metalen lipjes, koppel de bedradingsboom los aan de achterkant van de schakelaar (let op, de schakelaar P/N hieronder is de NA-schakelaar P/N, sorry, ik heb de euro-schakelaar P/N niet genoteerd, zie stap 1) voor aankooptips op basis van het uiterlijk van de schakelaar):

4) Zie hieronder de euro- en NA-koplamp schakelaar, installeer in omgekeerde volgorde (ik weet dat mijn dashboardbekleding rond de schakelaar kapot is, ik heb het kapot gevonden nadat iemand over dit probleem had gepost, zal me er niet mee bemoeien):

5) Merk op hoe de mistachterlicht knop nu de mistachterlichtindicator in het instrumentenpaneel activeert wanneer deze wordt ingedrukt (vereist dat de koplampen aan staan, kan naar mijn mening ook alleen met de hoeklichten werken):

Stap 3) Diffuser vervanging en mistlicht montage

Onze NA-achterbumpers hebben geen montagevoorziening voor het mistachterlicht (zie onderstaande foto's van de UK-bumperafdekking met lichtmontage). Ik zal informatie plaatsen over hoe ik het licht heb gemonteerd zodra het klaar is. Ik heb een foto gekregen van een ander lid die het mistachterlicht heeft gemonteerd met kleine beugels (zie hieronder). Ik zal ofwel dit idee gebruiken of een montageflens van glasvezel maken of, afhankelijk van de montage, deze aan de diffuser zelf bevestigen. Diffuser vervanging zou echter vrij eenvoudig moeten zijn (dezelfde montage lipjes/punten).

Stap 4) Bedrading

Wordt bijgewerkt zodra ik het heb uitgezocht (heb hulp nodig)!

Ik hoop dat er een manier is om de euro-koplamp schakelaar te gebruiken om de mistachterlichten via de BCM te bedienen. Ik heb gezien dat het op Fusions is gedaan, dus hopelijk kan het op onze auto's.

Anders zal ik het bedraden op een schakelaar die zich binnen handbereik en zicht van de bestuurdersstoel bevindt... plan B!

Stap 5) Forscan

Misschien nodig om de mistachterlichtuitgang van de BCM te activeren...

#2 ·
Kortom, ik heb nu wat hulp nodig met de BCM / RS bedrading.

Kent iemand hier iets van de RS-bedrading en BCM?

Ik hoop dat we gewoon een pin in een lege connector-sleuf bij de BCM kunnen toevoegen en de trigger voor de mistachterlichten kunnen krijgen. Hoewel het misschien niet zo eenvoudig is als dit. Ik kan het werk prima uitvoeren, maar heb hulp nodig om erachter te komen waar ik het signaal vandaan moet halen... als dat ĂĽberhaupt mogelijk is.

Laat het me weten als je denkt aan een lid dat ik moet schrijven voor wat hulp om te beginnen!

Ik vraag me af hoe verschillend de BCM-uitgangen zijn tussen de NA- en Euro RS-versies, als iemand de schema's beschikbaar heeft, misschien zou dat een goed uitgangspunt zijn.

Bedankt!

#5 ·
Hoe zou u uw kofferbak op dit punt bedienen? Anders dan via de sleutelhanger of de handgreep van de kofferbak?

Gewoon nieuwsgierig. Dat is veel goede info man! :encouragement:

#9 ·
Hoe zou je op dit punt je kofferbak bedienen? Anders dan via de sleutelhanger of de handgreep van de kofferbak?

Gewoon nieuwsgierig. Dat is veel goede info man!
Image
Ik open hem alleen maar bij de kofferbak. Heb de knop op de koplamp schakelaar nog nooit gebruikt! Zou echter wel degenen kunnen storen die hem daadwerkelijk gebruiken! Vooral degenen die de sterkere veren hebben geĂŻnstalleerd, zodat hun kofferbak daadwerkelijk opengaat wanneer hij wordt losgelaten!

#6 ·
Wat betreft de bedrading weet ik uit de basismodel Focus-lezing dat de achtermistlichtdraden rechtstreeks naar de BCM gaan, maar daar was eigenlijk geen bewijs voor. Vermoedelijk zit er een connector in de kofferbak of het achterlichtgedeelte. Maar om de bedrading te vereenvoudigen, zou je dan niet kunnen aftappen op de parkeerlichten?

#8 ·
Wat betreft de bedrading weet ik uit het lezen van het basismodel Focus dat de achterste mistlampdraden rechtstreeks naar de BCM gaan, maar daar was echt geen bewijs voor. Vermoedelijk zit er een connector in de kofferbak of het achterlichtgedeelte. Maar om het bedraden te vereenvoudigen, zou je dan niet kunnen aftappen op de parkeerlichten?
Nee, dat is geen goed idee. Ik ben niet zeker van de VS, maar ik heb gehoord dat je in Europa een boete kunt krijgen als je de achterste mistlampen aanzet bij helder weer. Zelfs als er geen boete/ticket is, is het erg onbeleefd om dat felle licht aan te hebben als het niet nodig is. Moet echt met zijn eigen bediening worden bedraad (de koplampenschakelaar die hij al heeft gekocht). Op basis van het feit dat de LIN van de koplampenschakelaar naar de BCM gaat en het instrumentenpaneel de achterste mistlampindicator toont, vermoed ik dat de BCM het momenteel ondersteunt.

• Like
Reactions: XRJoe
#7 · (Edited)
Kijkend op pagina 86-2 van het bedradingsschema. Pin 10 van C2280B op de BCM gaat naar het achterste mistlicht. Ik denk dat het midden achter via C431 Pin 9 naar C699Pin1 mistlicht gaat en dan terug via C699 op pin 2 kan via C431 op Pin 10 dan naar aarde G401. Draad tussen mistlicht en BCM moet RD-BK (CLS45) zijn en van mistlicht naar aarde BK-WH (GD150).

Kijkend op pagina 151-17 moet C431 zich in de achterbumper of achter de band aan de rechterkant bevinden.

Ik hoop dat dit logisch is:
[BCM]>C2280B-10>----CLS45(RD-BK)---->C431-9>----CLS45(RD-BK)----<C699-1<[MISTLAMP, ACHTER MIDDEN]>C699-2>----GD150(BK-WH)----<C431-10<----GD150(BK-WH)----(S402)----G401

#10 ·
Kijkend op pagina 86-2 van het bedradingsschema. Pin 10 van C2280B bij de BCM gaat naar het achterste mistlicht. Ik denk dat het middenachter via C431 Pin 9 naar C699Pin1 mistlicht gaat, dan terug via C699 bij pin 2 kan via C431 bij Pin 10 dan naar Ground G401. Draad tussen mistlicht en BCM moet RD-BK (CLS45) zijn en van mistlicht naar aarde BK-WH (GD150).

Kijkend op pagina 151-17 moet C431 zich in de achterbumper of achter de band aan de rechterkant bevinden.

Ik hoop dat dit logisch is:
[BCM]>C2280B-10>----CLS45(RD-BK)---->C431-9>----CLS45(RD-BK)----<C699-1<[MISTLAMP, MIDDEN ACHTER]>C699-2>----GD150(BK-WH)----<C431-10<----GD150(BK-WH)----(S402)----G401
Dat is hier wat zeer goede info! Ik hoopte eigenlijk dat je wat info zou plaatsen van andere posts die ik zag waar je veel info had over bedrading!

Heb je een lay-out van de bcm-connectoren bij de hand? Ik zal beginnen bij de bcm en controleren of er daadwerkelijk een draad in onze NA-connectoren zit en deze traceren naar de achterkant van de auto om te zien of deze spanning heeft wanneer de achterste mistlamp is geactiveerd.

Dat is geweldige informatie om mee te beginnen, daarom hou ik van dit forum!

#14 ·
OP, je bent zeker gemotiveerd om dit te laten gebeuren! Ik heb onder de auto rondgekropen op zoek naar de achterste mistlampconnector, maar die was er niet. Als we de bedrading hebben, zou deze waarschijnlijk helemaal naar het achterste zekeringpaneel in de kofferbak gaan. Misschien hebben we het geluk dat de bedrading zo ver gaat? Ik hoop dat hij netjes opgerold achter de zekeringkast zit. Ik zou dit weekend, wanneer ik mijn dsc-controller installeer, nog wat verder rondkijken.

Bedankt voor de bevestiging dat de euro-schakelaar de achterste mistlampen activeert, ik vermoed dat er een logica in zit om de bcm te vertellen dat het niet de kofferbakknopp is.

De bedradingsschema's kosten ongeveer 15 dollar op eBay als je vast komt te zitten, of stuur me een pm en ik kan je alle relevante pagina's e-mailen.

#15 ·
OP, je bent zeker gemotiveerd om dit te laten gebeuren! Ik ben onder de auto gekropen op zoek naar de achterste mistlampconnector, maar die was er niet. Als we de bedrading hebben, zou deze waarschijnlijk helemaal naar het achterste zekeringpaneel in de kofferbak gaan. Misschien hebben we het geluk dat de bedrading zo ver gaat? Ik hoop dat het netjes opgerold zit achter de zekeringkast. Ik zou dit weekend nog wat rondkijken daar, wanneer ik mijn dsc-controller installeer.

Bedankt voor het bevestigen dat de euro-schakelaar de achterste mistlampen activeert, ik gok dat er wat logica in zit om de bcm te vertellen dat het niet de kofferbakknopp is.

De bedradingsschema's kosten ongeveer 15 dollar op eBay als je vast komt te zitten, of stuur me een pm en ik kan je alle relevante pagina's e-mailen.
Bedankt voor het zoeken naar de connector! Ik betwijfel of er iets achter onze bumpers zit, zoals je zei! En de euro rs hebben ook de achteruitrijsensoren daar, dus ik denk dat er een hele kabelboom is voor hun achterbumper die wij niet hebben. Als er iets in de buurt van de achterste zekeringkast is, zou ik daar blij mee zijn, sterker nog, ik zou blij zijn als er maar een pin op de BCM is die stroom levert als ik de schakelaar indruk! Draden naar achteren trekken is geen probleem voor mij!

Ik hoop dit weekend wat tijd te hebben om naar de bedrading te kijken op basis van de info van @ControlNode.

Ik ben zeker van plan om het te laten gebeuren! In het ergste geval, als de BCM-manier niet mogelijk is, zal ik een aparte schakelaar gebruiken.

#19 ·
#20 ·
Heb een ander Focus-forum gevonden (Duits denk ik) met een paar goede diagrammen van de BCM en de pinnenummering die ik zal gebruiken om te beginnen.

Ook wat goede info gevonden op een fusion forum: How to: Mondeo style Rear Fog light

Het fusion forum heeft de P/N's voor de connectoren die gebruikt zouden kunnen worden om een pin aan de connector toe te voegen als de pin niet bedraad is. Het vermeldt ook dat er kleine nummers zijn om de pinnummers te identificeren, dus dat zou ook moeten helpen! Hopelijk, als onze auto's niet bedraad zijn, is alles wat nodig is om een pin aan de kabelboom toe te voegen en van daaruit te beginnen met het creëren van onze eigen bedrading voor de mistachterlichten. In dit geval zal ik moeten bepalen of een relais wordt aanbevolen VS het direct bedraden naar de BCM-uitgang. Ik weet hoe relais werken, maar ik ben geen expert in het weten wanneer ze absoluut gebruikt moeten worden...

Nu hoop ik echt tijd te vinden om in het weekend te zoeken naar pin 10 op connector C2280B!

#21 · (Edited)
Mijn RS heeft wel C431, maar slechts 2 draden, voor de Intelligent Access antenne aan de achterkant van de auto. Het label op de kabelboom die op de bumper gaat is G1ET-15K868. Maar om een echt OE-uiterlijk te krijgen, zou je de pinnen en de juiste draaddikte/kleur draden kunnen kopen en ze door C431 kunnen laten lopen.

Of, misschien de Euro achterbumperkabelboom kopen en gewoon de onderdelen voor de parkeersensoren verwijderen, dat zou je ook de stekker voor de mistachterlichten geven. Dan hoef je alleen nog maar van BCM naar C431 en C431 naar aarde te gaan.

#22 ·
@ControlNode bedankt voor weer een geweldige info!

Omdat ik de OE-mistlamp achter niet heb gekocht, moet ik toch een connector aansluiten op de mistlamp achter, dus ik zal de bumperkabelboom niet vervangen, maar ik zal mijn kabelboom zo origineel mogelijk maken! Had niet echt verwacht dat de draden helemaal tot aan de bumper zouden komen, maar nu weten we het tenminste!!

Ik zal proberen te bevestigen of er een echte draad in de kabelboom zit die in het weekend op de BCM wordt aangesloten, en dan uitzoeken waar deze eindigt als hij er daadwerkelijk is!

Nogmaals bedankt!

#23 · (Edited)
Op dit moment betwijfel ik of je een draad zult vinden in pin 10 van C2280B, het bedradingsschema toont dat als een directe verbinding met pin 9 van C431 en alleen pinnen 11 en 12 van C431 hebben een draad naar hen vanaf de chassiszijde van de kabelboom. Mijn gok zonder naar die BCM-stekker te kijken is dat je waarschijnlijk het rechterinterieur uit elkaar zult moeten halen als je van plan bent om het met de chassisboom te leiden zoals het zou gaan. Ik ben niet zeker van de onderdeelnummers voor de pinnen, maar ik kan wel zeggen dat het boek 20 gauge draad laat zien. Maar als je de juiste pinnen (1 voor C2280 en 2 paren mannelijk/vrouwelijk voor C431) krijgt om in de stekkers te steken, zou het niet moeilijk moeten zijn: Eén voedingsdraad van BCM naar LED via C431 en een massadraad van LED naar aardpunt (lijkt in de buurt van het rechterachterlicht te zijn) weer via C431.

Maar als er toevallig een draad van pin 10 van C2280B is, zoek dan in de buurt van de achterste aansluitdoos naar een 2-pins stekker die nergens op is aangesloten (C436), die er mogelijk is om een ​​mistachterlicht te ondersteunen en van dezelfde pin op de BCM komt. Als dat het geval is, moet je misschien gewoon een draad trekken van C436-p2 in het linker achtergedeelte van de auto naar C431-p9 in het rechter achtergedeelte van de auto.

#24 · (Edited)
Op dit moment betwijfel ik of je een draad zult vinden in pin 10 van C2280B, het bedradingsschema laat zien dat dit een directe verbinding is met pin 9 van C431 en alleen pinnen 11 en 12 van C431 hebben een draad naar hen vanaf de chassiszijde van de kabelboom. Mijn gok zonder naar die BCM-stekker te kijken is dat je waarschijnlijk het rechter interieur uit elkaar zult moeten halen als je het wilt routeren met de chassisboom zoals het zou gaan. Ik ben niet zeker van de onderdeelnummers voor de pinnen, maar ik kan wel zeggen dat het boek 20 gauge draad laat zien. Maar als je de juiste pinnen krijgt (1 voor C2280 en 2 paar mannelijk/vrouwelijk voor C431) om in de stekkers te steken, zou het niet moeilijk moeten zijn: Eén voedingsdraad van BCM naar LED via C431 en een massadraad van LED naar massapunt (lijkt in de buurt van het rechter achterlicht te zijn) weer via C431.

Maar, als er toevallig een draad van pin 10 van C2280B loopt, zoek dan in de buurt van de achterste aansluitdoos naar een 2-pins stekker die nergens op is aangesloten (C436), die er misschien is om een mistachterlicht links te ondersteunen en van dezelfde pin op de BCM komt. Als dat het geval is, hoef je misschien alleen maar een draad te trekken van C436-p2 in het linker achtergedeelte van de auto naar C431-p9 in het rechter achtergedeelte van de auto.
Ja, geen draad op pin 10 (zie bijgevoegde foto met rode houder verwijderd om naar de pinnen te kijken). 1 staat rechtsboven!

Gelukkig ben ik vanmorgen naar mijn lokale autosloperij geweest en heb ik een reserveconnector van een Focus uit 2013 getrokken.

Ik heb hem uit elkaar gehaald en heb nu 27 draden eruit getrokken met de pinnen! Plus nu weet ik hoe ik verder moet gaan met het toevoegen van een pin zonder iets aan mijn auto te breken! Zal een van de dikkere draadmeters kiezen en in pin 10 steken om te zien of ik een signaal kan krijgen voor de mistachterlichten! Misschien moet ik het dashboardkastje eruit halen, want er is weinig tot geen speling op die bovenste connector (ook geoefend op de gesloopte auto)!!

Ik zal details plaatsen over hoe je de connector uit elkaar haalt en een pin toevoegt als ik op mijn computer zit. Het is eigenlijk vrij eenvoudig!

Als het werkt, heb ik ook veel reserve draden met pinnen die ik gratis kan weggeven!

Attachments

#25 ·
Een draad aangesloten op pin 10. Dacht dat het even werkte, MAAR dat komt alleen omdat ik het eerst testte met de mist aan...was enthousiast om de spanning op mijn multimeter te zien totdat ik het uitzette en nog steeds spanning had.

Het geeft dus de hele tijd 10.XX volt af, ongeacht wat ik aan/uit zet.

Zou er Forscan-programmering nodig kunnen zijn, zoals de Fusion/Mondeo-mensen deden?

Ik denk dat de volgende stap is om de asbuilt-gegevens van een Euro RS op te halen en te vergelijken met de mijne, te beginnen met het vergelijken van de lijnen die op andere platforms zijn gevonden!

Behalve als er meer bedrading of bedrading naar een andere pin nodig is op onze NA RS. @ControlNode als uw bedradingshandleiding die draden laat zien, zou deze dan alleen van toepassing kunnen zijn op de Euro RS en zou de onze op sommige manieren anders zijn, zoals de mistachterlichtuitgang van de BCM? Ik ben er vandaag klaar mee, maar zal er later deze week verder naar kijken. Nogmaals bedankt voor je hulp bij het identificeren van de mistdraden!

Attachments

#26 ·
Het boek lijkt informatie over meerdere markten te bevatten, maar ik weet dat het voor mijn auto is, omdat het Sync3-info bevat. NA was in 2016 de enige markt met die info. Maar in dezelfde logica staan er ook niet-Sync3-info's, en we weten dat alle NA RS alleen met Sync3 werden geleverd.

Deze info is meer een test op eigen risico: De bedrading voor de mistachterlichten toont deze pinnen niet als gerelateerd, maar als je naar de C2280B-connector kijkt, zijn er naast 10 (RD-BK) verschillende pinnen die dezelfde Circuit ID (CLS45) en de functie (FOG LIGHT REAR +) weergeven. Pinnen 9 (WH-GN), 12 (VT-GN) en 13 (VT-GN).

#32 ·
Het boek lijkt informatie over meerdere markten te bevatten, ik weet dat het voor mijn auto is, want het heeft Sync3-info, NA was in 2016 de enige markt met die info. Maar in dezelfde logica staat er ook niet-Sync3-info, en we weten dat alle NA RS alleen met Sync3 kwamen.

Deze info is meer een test op eigen risico: De bedrading voor de mistachterlichten toont deze pinnen niet als gerelateerd, maar als je naar de C2280B connectorweergave kijkt, zijn er verschillende pinnen naast 10(RD-BK) die dezelfde Circuit ID (CLS45) tonen en (FOG LIGHT REAR +) als functie vermelden. Pinnen 9(WH-GN), 12(VT-GN) en 13(VT-GN).
Meer info over die pinnen uit sectie 90 en toont dat de connectorweergave misleidend is:
C2280B
9 - Stop Rechts Achter
12 - Stop Links Achter
13 - Parkeer Rechts Achter

De schema's in 90 zijn het zelfs niet eens over hoe de achterlichten bedraad zijn, op pagina 90-3 staan ze als pinnen 19 en 20 van C2280B, maar de connectorweergave heeft deze als open, maar op pagina 93-1 heeft het achteruitrijden via C2280E (pinnen 19 en 20), de connectorweergave voor C2280E toont dat deze voor mistachterlichten zijn.

Kortom, Ford heeft het meest **** elektrische schema uitgebracht dat ik ooit echt heb bekeken.

#27 · (Edited)
Ik zal de pinnen 9, 12 en 13 controleren de volgende keer dat ik zin heb om onder het dashboard te kruipen! Nogmaals bedankt voor de bedradingstips!

Waarschijnlijk niet deze week, want ik ga vrijdag ijsracen, dus daar moet ik me op voorbereiden! Laatste kans om het aan de praat te krijgen zonder in Forscan te kijken, denk ik.

Ik heb het gevoel dat ik morgen spierpijn zal hebben van al die contorsie!

Edit: de kleuren van de draden op pinnen 9, 12 & 13 op de connector van de auto komen overeen met de kleuren van de bedradingshandleiding, dat is ook goed om te weten!

#29 ·
Ik ben benieuwd of de achterste mistlamp + lijn altijd stroom heeft, en de achterste mistlamp - lijn naar aarde gaat wanneer de knop wordt ingedrukt.
Interessant!

Als dat het geval zou zijn, zou dat dan betekenen dat het mistlampcircuit "open" zou zijn totdat de lijn naar die schakelbare aarde wordt geleid bij het indrukken van de mistlampschakelaar?
@ControlNode enig idee waar die G401-aarde zou zijn? Dat is waarschijnlijk iets anders dat ik kan controleren voordat ik pinnen 9, 12 & 13 probeer.

#36 ·
@Barroux zie PB. Ik heb naar die oude bedradingsschema's verwezen voordat ik het ebay-boek kocht en ze kloppen niet voor onze auto.
Bedankt voor je PB, heb net een paar minuten geleden geantwoord!

Bedankt voor je hulp. Ik zal de komende dagen niet aan de auto zelf werken, want het leven en het werk houden me tegenwoordig bezig, maar ik zal de volgende proeven zo veel mogelijk plannen en lezen wat jullie de afgelopen dagen hebben verstrekt!

#37 ·
Oh, en ik heb gisteren mijn diffuser ontvangen, maar op misschien één bevestigingstabs na zijn ze allemaal kapot, wat niet in de advertentie werd vermeld en uiteraard hebben ze dit ook niet vermeld toen ik naar schade vroeg! Ik zal naar mijn plaatselijke kunststoflasbedrijf gaan om deze te laten repareren voordat ik hem installeer. Ik heb hem goedkoop gekregen, dus het is nog steeds de moeite waard als ze hem kunnen repareren, de hele tabs zitten er wel, maar zijn aan de ene of andere rand afgebroken omdat ze, denk ik, van de bumpercover zijn gewipt.

Verder ziet het er best goed uit, het heeft maar één kleine kras die nauwelijks opvalt als hij eenmaal is geïnstalleerd.

#41 · (Edited)
Heb vandaag mijn Luxvision mistachterlicht in de post ontvangen. Verrast om te ontdekken dat het maar één LED gebruikt, maar het is toch erg helder! Die andere reflectoren die niet voor de mistachterlichten worden gebruikt, moeten worden gebruikt op de richtingaanwijzer- of remlichtversie van dezelfde behuizing.

Ik zal het vergelijken met de Hella-versie wanneer deze binnenkomt (over 3-5 weken). Ik zal proberen mijn mistlichtmontage gemakkelijk verwisselbaar te maken, zodat ik de Hella erin kan verwisselen als ik hem krijg (als ik daadwerkelijk een punt heb bereikt waarop de diffuser is gemonteerd).

Goed nieuws is dat de 55 mm behuizing perfect past in de euro-diffuseropening, dus geen behoefte aan het overprijsde OEM-mistachterlicht.

De diffuser ook schoongemaakt. Hij heeft wat kleine krasjes, maar de meeste zullen nauwelijks opvallen als hij eenmaal is geĂŻnstalleerd. Misschien vrijdag vrij nemen en hem naar mijn plaatselijke kunststoflasbedrijf brengen om te zien of ze de kleine lipjes kunnen repareren, waarvan de meeste momenteel kapot zijn.

Dan zal ik een manier vinden om het licht te monteren, van plan om het direct op de diffuser te monteren om het gemakkelijker te maken om het licht in de opening te centreren. Het weegt toch niet veel.

Ik zal waarschijnlijk in het weekend wat tijd hebben om terug te gaan en naar de bcm te kijken om naar de andere pinnen te kijken die mogelijk stroom leveren voor de mistachterlichten.

Attachments

#42 ·
Ik zat er net aan te denken om te vragen naar de voortgang bij het vinden van een signaal om het licht te bedienen.

#43 · (Edited)
Ik dacht er net aan om te vragen naar de voortgang van het vinden van een signaal om het licht te bedienen.
De afgelopen 2 weken waren druk met werk, begrafenissen (aan de kant van de schoonfamilie) en de verstuikte enkel van mijn vriendin...was de afgelopen twee weekenden voor een reis van 6 uur (heen en terug) onderweg! Er zijn inmiddels tenminste een paar onderdelen gearriveerd om wat vooruitgang te laten zien!

Ik hoop dit weekend wat tijd te kunnen besteden aan de bedrading van de bcm!

#44 · (Edited)
Heb dit weekend wat vooruitgang geboekt met het repareren van de kapotte lipjes op de diffuser en het monteren van het licht rechtstreeks op de diffuser.

Ik heb een 2-draads afgedichte connector van een Chrysler gehaald bij de lokale schroothoop en deze gemonteerd met waterdichte krimpaansluitingen en krimpkousen, om het ook qua bedrading zo origineel mogelijk te maken.

Ik heb wat 0,016” dikke aluminium verdubbelaars gemaakt voor alle kapotte lipjes, deze op hun plaats gelijmd met epoxy lijm en klemmen. Ik hoop dat het nog steeds goed past als het in de bumper wordt geplaatst, maar het is vrij dun, dus het zou goed moeten zijn.

Om het licht te monteren, heb ik een 2 inch ABS buisverbinding (minder dan 1$) en een roestvrijstalen wormwielklem (goedkoop, hoewel ik me niet herinner hoeveel) gebruikt. Drie kleine sleuven aan één uiteinde gesneden om in de diffuser te passen en 3 grotere sleuven aan het andere uiteinde om het licht op de juiste diepte te laten rusten. De 3 kleine sleuven zorgen ervoor dat het op de bodem van de lichtopening kan zitten zonder de 3 kleine lipjes te verwijderen, die daadwerkelijk contact maken met het licht en helpen het in de opening te centreren. Het licht wordt op zijn plaats gehouden met een wormwielklem die precies achter de lichtmontage lipjes past. De houder is met epoxy lijm aan de diffuser gelijmd. Het is nu gewoon solide! Ik zal de eerste post bijwerken met meer details en foto's als ik weer achter een computer zit. Dit maakt het een stuk eenvoudiger om het licht niet op de afdekking te hoeven monteren en het vervolgens aan te passen in een trial/error spel door de diffuser eroverheen te plaatsen! Het licht is helemaal niet zwaar, dus het zal prima zijn om alleen door de diffuser te worden vastgehouden.

Bewerken: de luxvision-lamp heeft een kleine hoekradius op de lens, waardoor het moeilijk is om te beslissen op welke diepte ik hem wil monteren. Terugkijkend op de foto's die ik heb geplaatst, steekt hij nu misschien te veel uit in vergelijking met het standaardlicht op de euro RS. Ik ben benieuwd hoe de lensrandvorm eruitziet in vergelijking met de Hella-lamp als ik hem krijg. Voorlopig zou ik de luxvision-lamp misschien gewoon wat verder terug in de diffuser kunnen schuiven, maar hij is nu gemakkelijk verstelbaar, ik hoef alleen maar de 3 kleine lichtmontage lipjes te shimmen.

Attachments

#45 ·
Een aanbieding gevonden voor een zogenaamde OEM-lamp op eBay UK:

https://www.ebay.co.uk/itm/GENUINE-...EY-15K272-AB-2016-2017-2019/362588742985?hash=item546bf92549:g:GHYAAOSwUvFcj2VB

Interessant hoe de lens het merk Hella heeft en hoe de draden er niet uit lijken te zijn geknipt, maar eerder uit gekrompen verbindingen zijn getrokken/gedwongen.

Als het inderdaad OEM is, bevestigt het dat de Hella-mistachterlicht die ik op rallylights.com vond, exact dezelfde is als de OEM-lamp (zonder connector) voor slechts 40 dollar, wat een geweldige deal is in vergelijking met het kopen van de OEM uit het VK! Ik zal hoogstwaarschijnlijk de Hella gebruiken als hij binnenkomt, omdat ik de manier waarop de lens eruitziet, prefereer boven de meer aftermarket-achtige luxvision-lamp. Tenzij hij niet zo helder is, dan zal ik waarschijnlijk de helderste van de twee gebruiken.

#46 · (Edited)
Vanmiddag de diffuser geĂŻnstalleerd en een gat toegevoegd voor de sleepoog achter. De kleine reparatiedoublers op de montagegaten pasten prima. En het hitteschild van de achterbumper past ook weer over het licht. De draden voor het licht door de doorvoer van het achterlicht aan de passagierskant geleid.

Het licht wordt gevoed door 2 6V-batterijen op de bijgevoegde foto (was aan het controleren of mijn aansluitingen werkten voordat ik de kabelboom vastzette en de bumperhardware terugplaatste).

Zal ook meer details over die stappen plaatsen als ik op mijn computer zit. Ben van plan om morgen terug te gaan naar de bcm om de andere pinnen te controleren zoals eerder voorgesteld. Zou fijn zijn om morgen de stroombron te vinden en klaar te zijn met deze mod!

Edit: Ben de hele stad doorgereden om een geschikte stekker te vinden voor het gat van het sleepoog achter! Had geen tijd om in de bcm te duiken...moet misschien wachten tot later deze week of volgend weekend. Het staat echter als volgende op de lijst, dus ik kan dit niet meer uitstellen!

Attachments

#47 ·
Iets dat u wellicht interesseert: ik heb een duik genomen in FORScan om mijn TPMS-drempelwaarde te wijzigen en de speeltijd op de radio te verlengen. Ik zocht ook naar een instelling voor de mistachterlichten, de enige die ik vond was om de mistachterlichten uit te schakelen als u sleept. Eerlijk gezegd, als uw BCM het lampje in het dashboard aanzette, zou het ergens stroom van de BCM naar de bedrading van de mistachterlichten moeten sturen.

#49 ·
Iets dat je zou kunnen interesseren, ik ben in FORScan gedoken om mijn TPMS-drempelwaarde te wijzigen en de speeltijd op de radio te verlengen. Ik zocht ook naar een instelling voor de mistachterlichten, de enige die ik vond was om de mistachterlichten uit te schakelen als je aan het slepen bent. Eerlijk gezegd, als je BCM het lampje in het dashboard heeft ingeschakeld, zou het ergens stroom van de BCM naar de bedrading van de mistachterlichten moeten sturen.
Bedankt voor het bekijken in Forscan, ik hoop dat het zo eenvoudig zal zijn als het vinden van de juiste pin op de bcm, ik denk dat we het snel zullen zien, want dit is alles wat er nog over is om dit project af te ronden!

Ik heb dit als laatste bewaard omdat mijn garage klein is en ik de passagiersdeur niet helemaal kan openen om onder het dashboardkastje te werken, dus het is behoorlijk krap om daar te werken en niet zo leuk!