Ford Focus RS Forum banner

Instalacja tylnego światła przeciwmgielnego Euro

1 reading
81K views 140 replies 25 participants last post by  NBcfl  
#1 · (Edited)
W tym roku spadło dużo śniegu i musiałem dużo jeździć w warunkach ograniczonej widoczności. Postanowiłem, że chcę zamontować tylne światło przeciwmgielne, które mają europejskie RS. Zgromadzę wszystkie informacje, jakie mogę znaleźć w tym wątku (i będę je aktualizował w miarę przechodzenia przez kolejne kroki) i wykorzystam je do poszukiwania pomocy w zakresie okablowania (mając nadzieję, że uda mi się ustalić, czy można je podłączyć do BCM i użyć europejskiego przełącznika reflektorów z przyciskiem tylnego światła przeciwmgielnego).

Zaczynamy! Jak powiedziałem, będę to aktualizował na każdym kroku. Publikuję to w sekcji oświetlenia, ponieważ robię to w celu dodania światła, a nie dla estetyki posiadania dyfuzora euro!

Krok 1) Części

Dyfuzor: P/N G1EY-17F954-A
--> Kupiłem swój na eBay UK (używany), dostępny również w Ford Parts UK, jeśli wyślesz zapytanie o część. Czytałem na kilku innych postach, że kosztował około 120 GBP.
Tylne światło przeciwmgielne: P/N G1EY-15K272-A (znaleziono również na liście pod P/N 2009072)
--> Znalazłem kilka na eBay UK, Ford Parts UK ma je na swojej stronie za 185 GBP, co jest naprawdę drogie!
--> Znalazłem kilka alternatyw, potwierdzę dopasowanie po otrzymaniu:
1) LuxVision (wysyłka następnego dnia z Wielkiej Brytanii, w magazynie, podobny design do jednostki Forda): https://www.carbuildersolutions.com/uk/55mm-led-fog-light-with-clear-lens
2) Hella (6 tygodni zamówienia specjalnego, wygląda identycznie jak jednostka Forda): https://www.rallylights.com/hella-55mm-led-turn-reverse-or-rear-fog-lamp.html
Przełącznik reflektorów: Znalazłem używany na eBay UK, po prostu poszukaj takiego, który wygląda jak pokazano poniżej (z przyciskiem tylnego światła przeciwmgielnego zamiast przycisku otwierania klapy). Upewnij się, że nie jest to ten z przyciskiem regulacji wiązki reflektorów pośrodku, który wydaje się być najbardziej aktualnym.




Krok 2) Montaż przełącznika reflektorów

Zrobiłem to już, po wymianie przełącznika euro, aktywuje on wskaźnik tylnego światła przeciwmgielnego w zestawie wskaźników... mam nadzieję, że to dobrze, mając nadzieję, że BCM faktycznie ma wyjście dla tylnego światła przeciwmgielnego.

1) Odsunąć uszczelkę drzwi, jak wymagane do demontażu panelu bocznego deski rozdzielczej:


2) Zdejmij panel boczny deski rozdzielczej, zacznij od dołu i powoli podważ 3 metalowe klipsy, jak pokazano poniżej:




3) Sięgnij do tyłu przełącznika reflektorów i wypchnij go... wychodzi naprawdę łatwo, jest utrzymywany tylko przez 4 małe, elastyczne metalowe wypustki, odłącz wiązkę przewodów z tyłu przełącznika (zauważ, że P/N przełącznika pokazany poniżej to P/N przełącznika NA, przepraszam, nie zanotowałem P/N przełącznika euro, patrz krok 1) aby uzyskać wskazówki dotyczące zakupu na podstawie wyglądu przełącznika):




4) Zobacz poniżej przełącznik reflektorów euro i NA, zainstaluj w odwrotnej kolejności (wiem, że moje wykończenie deski rozdzielczej wokół przełącznika jest uszkodzone, znalazłem je uszkodzone po tym, jak ktoś opublikował o tym problemie, nie będę się tym przejmował):






5) Zauważ, jak przycisk tylnego światła przeciwmgielnego aktywuje teraz wskaźnik tylnego światła przeciwmgielnego w zestawie wskaźników po naciśnięciu (wymaga włączenia reflektorów, moim zdaniem może również działać tylko ze światłami narożnymi):




Krok 3) Wymiana dyfuzora i mocowanie światła przeciwmgielnego

Nasze tylne zderzaki NA nie mają mocowania dla tylnego światła przeciwmgielnego (patrz zdjęcia poniżej osłony zderzaka UK z mocowaniem światła). Opublikuję informacje o tym, jak zamontowałem światło, gdy tylko będzie gotowe. Otrzymałem zdjęcie od innego członka, który zamontował tylne światło przeciwmgielne za pomocą małych wsporników (patrz poniżej). Użyję albo tego pomysłu, albo wykonam kołnierz montażowy z włókna szklanego, albo w zależności od dopasowania zamontuję go do samego dyfuzora. Wymiana dyfuzora powinna być jednak dość prosta (te same zakładki/punkty montażowe).








Krok 4) Okablowanie

Do aktualizacji, gdy tylko to rozgryzę (będę potrzebował pomocy)!

Mam nadzieję, że istnieje sposób na wykorzystanie europejskiego przełącznika reflektorów do sterowania tylnym światłem przeciwmgielnym za pośrednictwem BCM. Zauważyłem, że zostało to zrobione w Fusions, więc mam nadzieję, że można to zrobić w naszych samochodach.

W przeciwnym razie podłączę go do przełącznika znajdującego się w zasięgu i widoku siedzenia kierowcy... plan B!

Krok 5) Forscan

Mogą być wymagane do aktywacji wyjścia tylnego światła przeciwmgielnego z BCM...
 
#2 ·
Zasadniczo potrzebuję teraz pomocy przy okablowaniu BCM / RS.

Czy ktoś tutaj zna się na okablowaniu RS i BCM?

Mam nadzieję, że możemy po prostu dodać pin w pustym gnieździe złącza w BCM i uzyskać wyzwalacz dla tylnego światła przeciwmgielnego. Chociaż może to nie być takie proste. Mogę wykonać pracę bez problemu, ale potrzebuję pomocy w ustaleniu, skąd pobrać sygnał... jeśli w ogóle jest to możliwe.

Proszę dać mi znać, jeśli pomyślisz o członku, do którego powinienem napisać, aby uzyskać pomoc na początek!

Zastanawiam się, jak różne są wyjścia BCM między wersjami NA i Euro RS, jeśli ktoś ma dostępne schematy, może to być dobry punkt wyjścia.

Dzięki!
 
#3 ·
Cholera, naprawdę miałem nadzieję, że przełącznik euro będzie miał złącze, do którego mógłbym się podłączyć, aby użyć przycisku tylnego światła przeciwmgielnego do sterowania dodatkowym oświetleniem. Dzięki za instrukcję i czekam na to, co znajdziesz w kwestii okablowania!
 
#9 ·
Jak uruchomiłbyś swój bagażnik w tym momencie? Oprócz pilota lub uchwytu bagażnika?

Po prostu jestem ciekaw. To dużo dobrych informacji, człowieku!
Image
Otwieram go tylko przy bagażniku. Nigdy nie używałem przycisku na przełączniku reflektorów! Chociaż może to przeszkadzać tym, którzy faktycznie z niego korzystają! Zwłaszcza tym, którzy zainstalowali mocniejsze rozpórki, aby ich bagażnik faktycznie się otwierał po zwolnieniu!
 
#6 ·
Jeśli chodzi o okablowanie, wiem z lektury podstawowego modelu Focus, że przewody tylnego światła przeciwmgielnego prowadzą bezpośrednio do BCM, ale tak naprawdę nie było na to żadnego dowodu. Podobno w bagażniku lub w tylnej części światła znajduje się złącze. Jednak dla ułatwienia okablowania, czy nie można by było wpiąć się w światła postojowe?
 
#8 ·
Jeśli chodzi o okablowanie, wiem z lektury modelu podstawowego Focus, że przewody tylnego światła przeciwmgielnego prowadzą bezpośrednio do BCM, ale tak naprawdę nie było na to żadnego dowodu. Podobno w bagażniku lub w tylnej części światła tylnego znajduje się złącze. Jednak dla ułatwienia okablowania, czy nie można by było wpiąć się w światła postojowe?
Nie, to nie jest dobry pomysł. Nie jestem pewien co do USA, ale słyszałem, że w Europie można dostać grzywnę za włączenie tylnych świateł przeciwmgielnych podczas dobrej pogody. Nawet jeśli nie ma grzywny/mandatu, to bardzo niegrzecznie jest mieć to jasne światło, jeśli nie jest potrzebne. Naprawdę powinno być połączone z własnym sterowaniem (przełącznik reflektorów, który już kupił). Biorąc pod uwagę fakt, że LIN z przełącznika reflektorów idzie do BCM, a zestaw wskaźników pokazuje wskaźnik tylnego światła przeciwmgielnego, domyślam się, że BCM obsługuje to w tej chwili.
 
  • Like
Reactions: XRJoe
#7 · (Edited)
Patrząc na stronę 86-2 schematu okablowania. Pin 10 C2280B w BCM idzie do tylnego światła przeciwmgielnego. Myślę, że środek tyłu przechodzi przez C431 Pin 9 do światła przeciwmgielnego C699Pin1, a następnie z powrotem przez C699 na pinie 2 może przez C431 na Pinie 10, a następnie do masy G401. Przewód między światłem przeciwmgielnym a BCM powinien być RD-BK (CLS45), a od światła przeciwmgielnego do masy BK-WH (GD150).

Patrząc na stronę 151-17 C431 powinien znajdować się w tylnym zderzaku lub za oponą po prawej stronie.

Mam nadzieję, że to ma sens:
[BCM]>C2280B-10>----CLS45(RD-BK)---->C431-9>----CLS45(RD-BK)----<C699-1<[ŚWIATŁO PRZECIWMGIELNE, TYŁ ŚRODEK]>C699-2>----GD150(BK-WH)----<C431-10<----GD150(BK-WH)----(S402)----G401
 
#10 ·
Patrząc na stronę 86-2 schematu okablowania. Pin 10 C2280B w BCM idzie do tylnego światła przeciwmgielnego. Myślę, że środek tyłu przechodzi przez C431 Pin 9 do światła przeciwmgielnego C699Pin1, a następnie z powrotem przez C699 na pinie 2 może przez C431 na Pin 10, a następnie do masy G401. Przewód między światłem przeciwmgielnym a BCM powinien być RD-BK (CLS45), a od światła przeciwmgielnego do masy BK-WH (GD150).

Patrząc na stronę 151-17 C431 powinien znajdować się w tylnym zderzaku lub za oponą po prawej stronie.

Mam nadzieję, że to ma sens:
[BCM]>C2280B-10>----CLS45(RD-BK)---->C431-9>----CLS45(RD-BK)----<C699-1<[TYLNA LAMPA PRZECIWMGIELNA, ŚRODKOWA]>C699-2>----GD150(BK-WH)----<C431-10<----GD150(BK-WH)----(S402)----G401
To jest tu bardzo dobra informacja! Właściwie miałem nadzieję, że zamieścisz jakieś informacje z innych postów, które widziałem, gdzie miałeś dużo informacji na temat okablowania!

Masz pod ręką układ złączy bcm? Zacznę od bcm i sprawdzę, czy rzeczywiście jest przewód w naszych złączach NA i prześledzę go do tyłu samochodu, aby sprawdzić, czy ma napięcie po włączeniu tylnego światła przeciwmgielnego.

To świetna informacja na początek, dlatego uwielbiam to forum!
 
#14 ·
OP, jesteś zdecydowanie zmotywowany, żeby to zrobić! Przeczołgałem się pod samochodem w poszukiwaniu złącza tylnego światła przeciwmgielnego, ale go tam nie było. Jeśli mamy okablowanie, prawdopodobnie będzie ono biegło aż do tylnego panelu bezpieczników w bagażniku. Może mamy szczęście i okablowanie sięga tak daleko? Mam nadzieję, że jest zwinięte i starannie schowane za skrzynką bezpieczników. Zamierzałem tam jeszcze trochę pogrzebać w ten weekend, kiedy będę instalował mój kontroler dsc.

Dzięki za potwierdzenie, że przełącznik euro aktywuje tylne światła przeciwmgielne, domyślam się, że jest w tym jakaś logika, która informuje bcm, że to nie przycisk bagażnika.

Schematy okablowania kosztują około 15 dolarów na eBay, jeśli utkniesz, lub wyślij mi wiadomość prywatną, a ja mogę wysłać Ci e-mailem wszystkie odpowiednie strony.
 
#15 ·
OP, zdecydowanie jesteś zmotywowany, żeby to się udało! Przeczołgałem się pod samochodem w poszukiwaniu złącza tylnego światła przeciwmgielnego, ale go tam nie było. Jeśli mamy okablowanie, prawdopodobnie będzie ono biegło aż do tylnego panelu bezpieczników w bagażniku. Może mamy szczęście i okablowanie sięga tak daleko? Mam nadzieję, że jest zwinięte i schowane za skrzynką bezpieczników. Zamierzałem tam jeszcze trochę pogrzebać w ten weekend, kiedy będę instalował mój kontroler dsc.

Dzięki za potwierdzenie, że przełącznik euro aktywuje tylne światła przeciwmgielne, domyślam się, że jest w tym jakaś logika, która mówi bcm, że to nie przycisk bagażnika.

Schematy okablowania kosztują około 15 dolarów na eBay, jeśli utkniesz, lub wyślij mi wiadomość prywatną, a mogę wysłać Ci e-mailem wszystkie odpowiednie strony.
Dzięki za poszukiwania złącza! Wątpię, żeby coś było za naszymi zderzakami, jak powiedziałeś! A euro rs mają tam również czujniki cofania, więc przypuszczam, że mają całą wiązkę do tylnego zderzaka, której my nie mamy. Jeśli coś jest w pobliżu tylnej skrzynki bezpieczników, byłbym z tego zadowolony, w rzeczywistości byłbym zadowolony, gdyby był tylko pin w BCM, który dostarcza prąd po naciśnięciu przełącznika! Pociągnięcie kabli do tyłu to dla mnie żaden problem!

Mam nadzieję, że w ten weekend znajdę trochę czasu, żeby przyjrzeć się okablowaniu na podstawie informacji dostarczonych przez @ControlNode.

Zdecydowanie planuję to zrobić! W najgorszym przypadku, jeśli sposób BCM nie będzie możliwy, uruchomię dedykowany przełącznik.
 
#19 ·
#20 ·
Znalazłem kolejne forum Focusa (chyba niemieckie), które miało kilka dobrych schematów BCM i numeracji pinów, których użyję na początek.

Znalazłem również kilka dobrych informacji na forum fusion: How to: Mondeo style Rear Fog light

Forum fusion ma numery P/N dla złączy, które mogą być użyte do dodania pinu do złącza, jeśli pin nie jest okablowany. Wspomina również, że istnieją małe numery, które pomagają zidentyfikować numery pinów, więc to również powinno pomóc! Mam nadzieję, że jeśli nasze samochody nie są okablowane, wszystko, co jest potrzebne, to dodanie pinu do wiązki i rozpoczęcie od tego momentu tworzenia własnego okablowania dla tylnego światła przeciwmgielnego. W takim przypadku będę musiał ustalić, czy zalecany jest przekaźnik VS okablowanie go bezpośrednio do wyjścia BCM. Wiem, jak działają przekaźniki, ale nie jestem ekspertem w kwestii wiedzy, kiedy powinny być absolutnie używane...

Teraz naprawdę mam nadzieję znaleźć trochę czasu, aby poszukać pinu 10 na złączu C2280B w weekend!
 
#21 · (Edited)
Mój RS ma C431, ale tylko 2 przewody, do anteny Intelligent Access z tyłu samochodu. Etykieta na wiązce, która wchodzi na zderzak, to G1ET-15K868. Ale aby uzyskać naprawdę wygląd OE, można kupić piny i odpowiednie przewody o odpowiednim przekroju/kolorze i poprowadzić je przez C431.

Lub może kupić europejską wiązkę tylnego zderzaka i po prostu usunąć części do czujników parkowania, co dałoby również wtyczkę do tylnego światła przeciwmgielnego. Wtedy wystarczy przejść od BCM do C431 i C431 do masy.
 
#22 ·
@ControlNode dzięki za kolejne świetne info!

Ponieważ nie kupiłem tylnego światła przeciwmgielnego OE, i tak będę musiał podłączyć złącze z tyłu, więc nie będę zawracał sobie głowy wymianą wiązki zderzaka, ale na pewno zrobię moją wiązkę tak, jak to możliwe, jak w oryginale! Tak naprawdę nie spodziewałem się, że przewody dotrą aż do zderzaka, ale przynajmniej teraz wiemy!!

Spróbuję potwierdzić, czy w wiązce jest rzeczywisty przewód łączący się z BCM w weekend, a następnie dowiedzieć się, gdzie się kończy, jeśli faktycznie tam jest!

Jeszcze raz dzięki!
 
#23 · (Edited)
W tym momencie wątpię, że znajdziesz przewód w pinie 10 C2280B, schemat okablowania pokazuje to jako bezpośrednie połączenie z pinem 9 C431, a tylko piny 11 i 12 C431 mają do nich przewód od strony podwozia wiązki. Moim przypuszczeniem, bez patrzenia na tę wtyczkę BCM, jest to, że prawdopodobnie będziesz musiał rozebrać prawe wnętrze, jeśli planujesz poprowadzić je z wiązką podwozia, tak jakby to miało pójść. Nie jestem pewien numerów części dla pinów, ale mogę powiedzieć, że książka pokazuje przewód 20 gauge. Ale jeśli dostaniesz odpowiednie piny (1 dla C2280 i 2 pary męskie/żeńskie dla C431) do włożenia do wtyczek, nie powinno być trudno: Jeden przewód zasilający z BCM do LED przez C431 i przewód uziemiający z LED do punktu uziemienia (wydaje się być w pobliżu prawego światła tylnego) ponownie przez C431.

Ale jeśli przypadkowo jest przewód z pinu 10 C2280B, poszukaj w pobliżu tylnej skrzynki połączeniowej 2-pinowej wtyczki niepodłączonej do niczego (C436), która może być tam, aby obsługiwać lewe światło przeciwmgielne i pochodzi z tego samego pinu na BCM. Jeśli to istnieje, może po prostu trzeba będzie poprowadzić przewód z C436-p2 w lewym tylnym obszarze samochodu do C431-p9 w prawym tylnym obszarze samochodu.
 
#24 · (Edited)
W tym momencie wątpię, że znajdziesz przewód w pinie 10 C2280B, schemat okablowania pokazuje, że jest to bezpośrednie połączenie z pinem 9 C431 i tylko piny 11 i 12 C431 mają do nich przewód od strony podwozia wiązki. Moim przypuszczeniem, nie patrząc na tę wtyczkę BCM, jest to, że prawdopodobnie będziesz musiał rozebrać prawe wnętrze, jeśli planujesz poprowadzić je z wiązką podwozia, tak jakby miało to pójść. Nie jestem pewien numerów części dla pinów, ale mogę powiedzieć, że książka pokazuje przewód 20 gauge. Ale jeśli dostaniesz odpowiednie piny (1 dla C2280 i 2 pary męskie/żeńskie dla C431) do włożenia do wtyczek, nie powinno być trudno: Jeden przewód zasilający z BCM do LED przez C431 i przewód uziemiający z LED do punktu uziemienia (wygląda na to, że jest w pobliżu prawego światła tylnego) ponownie przez C431.

Ale, jeśli przypadkowo jest przewód z pinu 10 C2280B, poszukaj w pobliżu tylnej skrzynki połączeniowej 2-pinowej wtyczki niepodłączonej do niczego (C436), która może być tam, aby obsługiwać lewe tylne światło przeciwmgielne i pochodzi z tego samego pinu w BCM. Jeśli to istnieje, może po prostu trzeba będzie poprowadzić przewód z C436-p2 w lewym tylnym obszarze samochodu do C431-p9 w prawym tylnym obszarze samochodu.
Tak, brak przewodu na pinie 10 (patrz załączone zdjęcie z czerwoną blokadą zdjętą, aby zobaczyć piny). 1 jest w prawym górnym rogu!

Na szczęście poszedłem dziś rano do mojego lokalnego złomowiska i wyciągnąłem zapasowe złącze z Focusa z 2013 roku.

Rozebrałem go i mam teraz 27 przewodów wyciągniętych z niego z pinami! Plus teraz wiem, jak postępować z dodawaniem pinu bez psucia czegokolwiek w moim samochodzie! Wybiorę jeden z grubszych przewodów i włożę go do pinu 10, zobaczę, czy uda mi się uzyskać sygnał dla tylnego światła przeciwmgielnego! Może trzeba będzie wyjąć schowek, bo na tym górnym złączu jest mało luzu (ćwiczyłem to również na złomowanym samochodzie)!!

Zamieszczę szczegóły dotyczące tego, jak rozebrać złącze i dodać pin, gdy będę przy komputerze. To naprawdę proste!

Jeśli to zadziała, będę miał również dużo zapasowych przewodów z pinami, które mogę oddać za darmo!
 

Attachments

#25 ·
Dodałem przewód do pinu 10. Myślałem, że przez chwilę działało, ALE to tylko dlatego, że najpierw przetestowałem to z włączoną mgłą... Byłem podekscytowany, widząc napięcie na moim multimetrze, dopóki go nie wyłączyłem i nadal miałem napięcie.

Tak więc cały czas generuje 10.XX woltów, bez względu na to, co włączam/wyłączam.

Czy może być wymagane programowanie Forscan, tak jak zrobili to użytkownicy Fusion/Mondeo?

Myślę, że następną rzeczą jest pobranie danych asbuilt z euro RS i porównanie ich z moimi, zaczynając od porównania linii znalezionych na innych platformach!

O ile nie jest wymagane więcej okablowania lub okablowania do innego pinu w naszym NA RS. @ControlNode jeśli twoja instrukcja okablowania pokazuje te przewody, czy może to dotyczyć tylko Euro RS, a nasze byłyby pod pewnymi względami inne, jak wyjście tylnego światła przeciwmgielnego z BCM? Skończyłem na dziś, ale przyjrzę się temu bliżej w tym tygodniu. Jeszcze raz dziękuję za pomoc w identyfikacji przewodów przeciwmgielnych!
 

Attachments

#26 ·
Książka wydaje się zawierać informacje o wielu rynkach, ale wiem, że jest dla mojego samochodu, ponieważ zawiera informacje o Sync3, NA było jedynym rynkiem z tym w 2016 roku. Ale w tej samej logice wymienia informacje o non-Sync3, a wiemy, że wszystkie NA RS były dostarczane tylko z Sync3.

Ta informacja jest bardziej testem na własne ryzyko: Okablowanie tylnego światła przeciwmgielnego nie pokazuje tych pinów jako powiązanych, ale patrząc na widok złącza C2280B, istnieje kilka pinów oprócz 10 (RD-BK), które pokazują ten sam identyfikator obwodu (CLS45) i listę (FOG LIGHT REAR +) jako funkcję. Piny 9 (WH-GN), 12 (VT-GN) i 13 (VT-GN).
 
#32 ·
Książka wydaje się zawierać informacje o wielu rynkach, wiem, że jest do mojego samochodu, ponieważ ma informacje o Sync3, NA było jedynym rynkiem z tym w 2016 roku. Ale w tej samej logice wymienia informacje o innych niż Sync3, a wiemy, że wszystkie NA RS były tylko z Sync3.

Te informacje to raczej test na własne ryzyko: Okablowanie tylnego światła przeciwmgielnego nie pokazuje, że te piny są powiązane, ale patrząc na widok złącza C2280B, istnieje kilka pinów oprócz 10(RD-BK), które pokazują ten sam identyfikator obwodu (CLS45) i wymieniają (FOG LIGHT REAR +) jako funkcję. Piny 9(WH-GN), 12(VT-GN) i 13(VT-GN).
Więcej informacji na temat tych pinów z sekcji 90 i pokazuje, że informacje o widoku złącza są mylące:
C2280B
9 - Stop Prawe Tył
12 - Stop Lewe Tył
13 - Park Prawe Tył

Schematy w 90 nie mogą się nawet zgodzić co do tego, jak okablowane są tylne światła, na stronie 90-3 są one jako piny 19 i 20 C2280B, ale widok złącza ma je jako otwarte, ale na stronie 93-1 ma wsteczny przez C2280E (piny 19 i 20), widok złącza dla C2280E pokazuje, że są one dla tylnych świateł przeciwmgielnych.

Zasadniczo Ford wydał najbardziej **** schemat elektryczny, jaki kiedykolwiek widziałem.
 
#27 · (Edited)
Sprawdzę piny 9, 12 i 13 następnym razem, gdy będę miał ochotę pochylić się pod deską rozdzielczą! Jeszcze raz dziękuję za wskazówki dotyczące okablowania!

Prawdopodobnie nie w tym tygodniu, ponieważ w piątek jadę na wyścigi po lodzie, więc muszę się do tego przygotować! Ostatnia szansa, żeby to zadziałało bez zaglądania do Forscan, zgaduję.

Czuję, że jutro będę obolały od tych wszystkich wygibasów!

Edycja: kolory przewodów na pinach 9, 12 i 13 na złączu samochodu pasują do kolorów z instrukcji okablowania, to też dobrze wiedzieć!
 
#29 ·
Jestem ciekaw, czy tylne światło przeciwmgielne + linia jest zawsze pod napięciem, a tylne światło przeciwmgielne - linia przechodzi do masy po naciśnięciu przycisku.
Ciekawe!

Jeśli tak by było, czy oznaczałoby to, że obwód światła przeciwmgielnego byłby „otwarty”, dopóki linia nie zostanie poprowadzona do tego przełączalnego uziemienia po naciśnięciu przełącznika światła przeciwmgielnego?
@ControlNode Czy masz jakieś pojęcie, gdzie byłoby to uziemienie G401? To prawdopodobnie coś innego, co mogę sprawdzić, zanim wypróbuję piny 9, 12 i 13.
 
#36 ·
@Barroux zobacz PW. Odwołałem się do tych starych schematów okablowania, zanim kupiłem książkę z serwisu eBay i nie są one poprawne dla naszego samochodu.
Dzięki za PW, odpowiedziałem kilka minut temu!

Dzięki za pomoc, nie będę pracował przy samochodzie przez kilka dni, ponieważ życie i praca zajmują mnie w tych dniach, ale na pewno zaplanuję kolejne próby tak bardzo, jak to możliwe, czytając to, co daliście w ciągu ostatnich kilku dni!
 
#37 ·
Och, wczoraj otrzymałem dyfuzor, ale wszystkie, z wyjątkiem może jednego zaczepu montażowego, są uszkodzone, o czym nie wspomniano w ogłoszeniu i oczywiście nie wspomniano o tym również, gdy pytałem o jakiekolwiek uszkodzenia! Zanim go zamontuję, udam się do lokalnego warsztatu spawalniczego tworzyw sztucznych, aby je naprawić. Kupiłem go tanio, więc nadal warto, jeśli uda im się go naprawić, całe zaczepy są, ale pęknięte na jednym lub drugim brzegu, prawdopodobnie po oderwaniu od zderzaka.

W przeciwnym razie wygląda całkiem dobrze, ma tylko jedną małą rysę, która będzie prawie niezauważalna po zainstalowaniu.
 
#41 · (Edited)
Dostałem dziś pocztą tylne światło przeciwmgielne Luxvision. Zaskoczony, że używa tylko jednej diody LED, ale i tak jest bardzo jasne! Te inne reflektory, które nie są używane do tylnego światła przeciwmgielnego, muszą być używane w wersji ze światłem kierunkowskazu lub światłem stopu tej samej obudowy.

Porównam z wersją Hella, kiedy przyjdzie (choć za 3-5 tygodni). Spróbuję sprawić, by mój montaż światła przeciwmgielnego był łatwo wymienny, abym mógł je zamienić na Hella, kiedy je dostanę (jeśli faktycznie dotrę do punktu, w którym dyfuzor zostanie zamontowany).

Dobrą wiadomością jest to, że obudowa 55 mm idealnie pasuje do otworu dyfuzora euro, więc nie ma potrzeby stosowania drogiego tylnego światła przeciwmgielnego OEM.

Wyczyściłem też dyfuzor. Ma kilka małych zadrapań, ale większość będzie ledwo zauważalna po zainstalowaniu. Może wezmę wolne w piątek i zabiorę go do lokalnego warsztatu spawalniczego tworzyw sztucznych, żeby sprawdzić, czy mogą naprawić małe zakładki, z których większość jest obecnie uszkodzona.

Potem znajdę sposób na zamontowanie światła, planując zamontować je bezpośrednio do dyfuzora, aby ułatwić wycentrowanie światła w otworze. I tak nie waży dużo.

Prawdopodobnie będę miał trochę czasu, żeby wrócić i ponownie przyjrzeć się bcm w weekend, aby przyjrzeć się innym pinom, które mogą dostarczać zasilanie do tylnego światła przeciwmgielnego.
 

Attachments

#42 ·
Właśnie myślałem, żeby zapytać o postępy w znalezieniu sygnału do sterowania światłem.
 
#43 · (Edited)
Właśnie myślałem, żeby zapytać o postępy w znalezieniu sygnału do sterowania światłem.
Ostatnie 2 tygodnie były zajęte pracą, pogrzebami (po stronie teściów) i skręconą kostką dziewczyny...byłem w podróży 6 godzin (w obie strony) przez ostatnie dwa weekendy! Przynajmniej niektóre części pojawiły się w międzyczasie, aby pokazać pewien postęp!

Mam nadzieję poświęcić trochę czasu w ten weekend na okablowanie z bcm!
 
#44 · (Edited)
Zrobiłem w ten weekend pewne postępy w naprawie uszkodzonych zaczepów na dyfuzorze i zamontowaniu światła bezpośrednio do dyfuzora.

Kupiłem 2-przewodowe uszczelnione złącze od jakiegoś Chryslera na lokalnym złomowisku i zamontowałem je za pomocą wodoodpornych połączeń zaciskanych i rurek termokurczliwych, starając się, aby wyglądało jak najbardziej oryginalnie również pod względem okablowania.

Wykonano aluminiowe podwójne elementy o grubości 0,016 cala dla wszystkich uszkodzonych zaczepów, połączono je na miejscu za pomocą kleju epoksydowego i zacisków. Mam nadzieję, że nadal będzie dobrze pasować po włożeniu do zderzaka, ale jest dość cienki, więc powinno być dobrze.

Do zamontowania światła użyłem 2-calowego złącza rury ABS (mniej niż 1$) i zacisku ze stali nierdzewnej (tani, chociaż nie pamiętam ile). Wyciąłem trzy małe szczeliny na jednym końcu, aby pasowały do ​​wnętrza dyfuzora i 3 większe szczeliny na drugim końcu, aby oprzeć światło na odpowiedniej głębokości. 3 małe szczeliny pozwalają mu siedzieć na dnie otworu na światło bez pozbywania się 3 małych zaczepów, które faktycznie stykają się ze światłem i pomagają je wyśrodkować w otworze. Światło jest utrzymywane na miejscu za pomocą zacisku ślimakowego, który pasuje tuż za zaczepami mocującymi światło. Mocowanie zostało połączone z dyfuzorem za pomocą kleju epoksydowego. Teraz jest po prostu solidne! Zaktualizuję pierwszy post o więcej szczegółów i zdjęć, gdy wrócę do komputera. Dzięki temu będzie o wiele łatwiej, nie trzeba montować światła do osłony, a następnie regulować go w grze prób i błędów, zakładając na niego dyfuzor! Światło wcale nie jest ciężkie, więc będzie dobrze, jeśli będzie trzymane tylko przez dyfuzor.

Edycja: światło luxvision ma mały promień narożny na soczewce, co utrudnia podjęcie decyzji, na jakiej głębokości chcę je zamontować. Patrząc na zdjęcia, które zamieściłem, może teraz wystawać za bardzo w porównaniu do standardowego światła w euro RS. Jestem ciekaw, jak kształt krawędzi soczewki wygląda w porównaniu do światła Hella, kiedy je dostanę. Na razie mogę po prostu wsunąć światło luxvision nieco dalej do dyfuzora, ale teraz jest łatwo regulowane, wystarczy podłożyć 3 małe zaczepy mocujące światło.
 

Attachments

#45 ·
Znalazłem ofertę rzekomej lampy OEM na eBay UK:

https://www.ebay.co.uk/itm/GENUINE-...EY-15K272-AB-2016-2017-2019/362588742985?hash=item546bf92549:g:GHYAAOSwUvFcj2VB

Ciekawe, jak soczewka ma markę Hella i jak przewody wydają się nie być przecięte, ale raczej wyciągnięte/wyciśnięte z zaciskanych połączeń.

Jeśli rzeczywiście jest to OEM, potwierdza to, że tylne światło przeciwmgielne Hella, które znalazłem na rallylights.com, jest dokładnie takie samo jak światło OEM (bez złącza) za jedyne 40 $ us, co jest świetną ofertą w porównaniu do zakupu OEM z Wielkiej Brytanii! Najprawdopodobniej użyję Helli, gdy nadejdzie, ponieważ wolę sposób, w jaki wygląda soczewka, w porównaniu do bardziej aftermarketowego światła luxvision. Chyba że nie jest tak jasne, wtedy prawdopodobnie użyję najjaśniejszego z nich.
 
#46 · (Edited)
Zainstalowałem dyfuzor dziś po południu, dodając otwór na tylny hak holowniczy. Małe podwójne elementy naprawcze na uchwytach montażowych pasowały idealnie. A osłona termiczna tylnego zderzaka również pasuje z powrotem nad światło. Poprowadziłem przewody do światła przez przelotkę tylnego światła po stronie pasażera.

Światło jest zasilane przez 2 baterie 6V na załączonym zdjęciu (upewniałem się, że moje połączenia działają, zanim zabezpieczyłem wiązkę i włożyłem z powrotem sprzęt zderzaka).

Zamierzam również opublikować więcej szczegółów na temat tych kroków, gdy będę przy komputerze. Planuję wrócić jutro do bcm, aby sprawdzić pozostałe piny, jak sugerowano wcześniej. Miło byłoby znaleźć źródło zasilania jutro i skończyć już z tym modem!

Edycja: Biegłem po całym mieście, aby dopasować odpowiednią wtyczkę do otworu tylnego haka holowniczego! Zabrakło mi czasu na zagłębienie się w bcm...może będę musiał poczekać do późniejszej części tego tygodnia lub przyszłego weekendu. Jest to jednak następne na liście, więc nie mogę już tego odkładać!
 

Attachments

#47 ·
Coś, co może Cię zainteresować, zanurzyłem się w FORScanie, aby zmienić próg TPMS i wydłużyć czas odtwarzania w radiu. Szukałem również ustawienia tylnego światła przeciwmgielnego, jedynym, które znalazłem, było zablokowanie tylnego światła przeciwmgielnego podczas holowania. Szczerze mówiąc, jeśli Twój BCM włączył światło na desce rozdzielczej, powinien wysyłać zasilanie z BCM do okablowania tylnego światła przeciwmgielnego gdzieś.
 
#49 ·
Coś, co może Cię zainteresować, zanurzyłem się w FORScanie, aby zmienić próg TPMS i wydłużyć czas odtwarzania w radiu. Szukałem również jakichkolwiek ustawień tylnego światła przeciwmgielnego, jedynym, które znalazłem, było zablokowanie tylnego światła przeciwmgielnego, jeśli holujesz. Szczerze mówiąc, jeśli twój BCM włączył światło na desce rozdzielczej, powinien wysyłać zasilanie z BCM do okablowania tylnego światła przeciwmgielnego gdzieś.
Dzięki za przyjrzenie się temu w Forscan, mam nadzieję, że będzie to tak proste, jak znalezienie odpowiedniego pinu w bcm, myślę, że wkrótce się przekonamy, ponieważ to wszystko, co pozostało do zakończenia tego projektu!

Zachowałem to na koniec, ponieważ mój garaż jest mały i tak naprawdę nie mogę całkowicie otworzyć drzwi pasażera, aby pracować pod schowkiem, więc praca tam jest dość ciasna i niezbyt przyjemna!