Ford Focus RS Forum banner

Zresetuj BMS (Battery Monitor System) podczas wymiany baterii

203K views 58 replies 30 participants last post by  ‘17 StealthGrey  
#1 · (Edited by Moderator)
Zostało to zrobione w MY18.

Pomyślałem, że to dobre miejsce, aby umieścić instrukcje do przyszłego użytku i inne, ponieważ kiedy szukałem, musiałem trochę pogrzebać po wymianie baterii. Niektóre miejsca (wątki, youtube itp.) zawierają błędne informacje, które przynajmniej nie działają w przypadku samochodów RS USDM (lub nie zrobiłem tego perfekcyjnie, ale dałem tym 3 próbę na studiach).

Niektóre sugestie, które widziałem, były następujące - ale nie zadziałały:
1) Zapłon włączony (silnik wyłączony), światła migają 5 razy, a następnie pedał hamulca 3 razy. Lampka kontrolna akumulatora zaświeci się, co oznacza sukces.

2) Zapłon włączony (silnik wyłączony), przycisk światła przeciwmgielnego 10 razy, a następnie przycisk świateł awaryjnych 10 razy. Lampka kontrolna akumulatora zaświeci się, co oznacza sukces. (to coś zrobiło > faktycznie zatrąbi i aktywuje kalibrację TPMS, zaczynając od lewej opony)

347418


3) Zapłon włączony (silnik wyłączony), światła włączone, przycisk światła przeciwmgielnego 5 razy, a następnie światła awaryjne 3 razy. Lampka kontrolna akumulatora zaświeci się, co oznacza sukces.

Ponownie, to nie zadziała (przynajmniej w moim samochodzie). Jeśli ktoś ma sposób, zamieszczę poprawioną wersję bez ForScan w tym pierwszym poście.
------------ --------
reset bez ForScan > @crepr12, @big jim, @GmpaJimj , a także inni potwierdzili tę metodę >>
Zapłon włączony
Mignięcie reflektorów 5x (to mignięcie reflektorów do wyprzedzania | lewe ramię pociągnąć do wewnątrz)
A następnie wciśnij hamulec 3x
Odczekaj 2 lub 3 sekundy (do 10 sekund), a wskaźnik akumulatora zamiga 3x (co wskazuje, że BMS został zresetowany).
------------ ----------

Zatem jednym ze sposobów zresetowania BMS jest użycie ForScan. Co to jest ForScan?
PRZECZYTAJ TUTAJ

Istnieje kilka obszarów, w których możesz dowiedzieć się więcej i zrobić kilka ciekawych rzeczy. Dzięki kolekcji, którą @seniorgeek udostępnił i zebrał od innych członków, możesz dowiedzieć się więcej.

------------ --------
Istnieje kilka różnych jednostek ODBII, które możesz kupić. Nie wiem, czy wszystkie działają (mógłbym je wszystkie wymienić, ale nie zamierzam przeszukiwać/wydobywać danych z forum. Jeśli chcesz wymienić ten, który sprawdziłeś, umieszczę go tutaj), jednak wymienię ten, którego użyłem i który działa jak urok - używa Wi-Fi do połączenia z notebookiem. Jest aplikacja na iPhone'a, ale nie kupiłem jej, żeby spróbować (widząc, że wersja dla systemu Windows jest darmowa).

UWAGA dla ForScan Lite > @Alpha Dog potwierdził, że ForScan Lite w wersji 1.5.9 na iPhonie z systemem iOS w wersji 14.2 wydawał się pomyślnie zresetować BMS. Kontrolka akumulatora migała dwa lub trzy razy po wybraniu resetu BMS i naciśnięciu przycisku „odtwarzania”. Pojawiło się dość przerażające ostrzeżenie, o którym wspomniał, a następnie minęło kilka sekund, zanim kontrolka akumulatora zamigała. Warto w tym momencie wstrzymać się, aby na to poczekać.

Adapter OHP wifi ForScan

Aby zresetować system monitorowania akumulatora, postępuj zgodnie z informacjami - lub pobierz ten sam załączony plik PDF. I tak, dobrym pomysłem jest usunięcie tych DTC. Zapisz to, co widzisz tuż przed, wyczyść je, wyjedź na przejażdżkę lub dwie i sprawdź je ponownie i porównaj.

UWAGA: @Alpha Dog stwierdził, że Forscan Lite na iOS ma zarówno funkcje resetowania BMS, jak i żądania szkolenia TPMS. Zaktualizuję to, gdy zostanie to potwierdzone
347420
 

Attachments

#5 ·
Zatem, czy to jest jak przypomnienie o wymianie oleju?
Jak samochód mógłby zniszczyć nowy akumulator?
Krótko mówiąc, BMS śledzi stan naładowania i wiek akumulatora. Jeśli nie zresetujesz BMS, zachowa on stare parametry akumulatora i będzie traktował nowy akumulator jak stary. Może to prowadzić do sytuacji niedostatecznego ładowania, co z kolei może prowadzić do skrócenia żywotności akumulatora.
 
#6 ·
Są pewne rzeczy, które nie potrzebują technologii. Akumulatory SLA nie powinny być jedną z nich.
 
  • Like
Reactions: seniorgeek
#7 ·
Mamy akumulatory AGM w naszych samochodach, przynajmniej fabrycznie. Akumulatory AGM są wrażliwe na przeładowanie i niedoładowanie, dlatego podłączam ładowarkę do samochodu raz w tygodniu lub jeśli wiem, że postoi kilka dni.

Zamiast przedwcześnie kupować akumulator za 300$!
 
#10 ·
#15 ·
Doskonały post, dzięki turbojr74. Czy podczas korzystania z Forscan lampka akumulatora mignęła, aby potwierdzić reset BMS?

Aby dodać, Forscan Lite na iOS ma zarówno funkcje resetowania BMS, jak i żądania szkolenia TPMS (i więcej). Nie używałem ich jeszcze, aby potwierdzić, że działają, ale byłbym bardzo pewny.
Tak, lampka akumulatora mignie, gdy się powiedzie.
 
#18 ·
Będziecie się z tego śmiać. Zadzwoniłem do mojego lokalnego dealera Forda, Korum Ford w Puyallup, WA, aby uzyskać wycenę wymiany akumulatora. W ten sposób nie musiałbym się martwić resetowaniem BMS. Doradca serwisowy powiedział mi, że nigdy nie słyszał o BMS i musi skonsultować się z szefem warsztatu. Szef warsztatu powiedział mi, żebym po prostu kupił akumulator w Costco i odłączył stary na 10 minut lub dłużej, co zresetowałoby system BMS. Zaśmiałem się, ponieważ jestem pewien, że RS nie jest jedynym Fordem z takim rozwiązaniem.
 
#19 ·
Będziecie się z tego śmiać. Zadzwoniłem do mojego lokalnego dealera Forda, Korum Ford w Puyallup, WA, aby uzyskać wycenę wymiany akumulatora. W ten sposób nie musiałbym się bawić z resetowaniem BMS. Doradca serwisowy powiedział mi, że nigdy nie słyszała o BMS i musi skontaktować się z szefem warsztatu. Szef warsztatu powiedział mi, żebym po prostu kupił akumulator w Costco i odłączył stary na 10 minut lub dłużej, co zresetowałoby system BMS. Rozbawiło mnie to, ponieważ jestem pewien, że RS nie jest jedynym Fordem z takim rozwiązaniem.
Jestem w Puyallup @flyingcesar i mogę pomóc, jeśli potrzebujesz. Polecam trzymać się z daleka od Korum (długie historie).
Mimo że to dłuższa jazda, miałem świetną obsługę w Scarff Lincoln Ford w Kent. Porozmawiaj tam z Garym. Świetny facet.
 
#24 ·
Reset BMS? Przepraszam? Odłączałem akumulator niezliczoną ilość razy i nigdy nic nie musiałem resetować?


Wysłane z mojego iPhone'a za pomocą Tapatalk
Myślę, że pominąłeś fragment, w którym jest napisane, że musisz to zrobić, jeśli WYMIENIASZ baterię na nową?
 
#25 · (Edited)
Niezresetowanie BMS w rzeczywistości nie jest wielkim problemem. Głównym powodem istnienia systemu BMS jest oszczędność paliwa. System może dokładniej śledzić stan akumulatora i minimalizować natężenie ładowania z alternatora w celu oszczędzania paliwa. Służy również do zarządzania odłączaniem obciążenia, jeśli stan akumulatora spadnie do z góry określonego poziomu, więc na przykład system audio zostanie wyłączony, jeśli poziom/napięcie akumulatora spadnie zbyt nisko. Nie sądzisz chyba, że w zdecydowanej większości przypadków, gdy ludzie zlecają lokalnemu sklepowi z akumulatorami montaż nowego akumulatora, facet robi reset BMS, prawda? Raczej miła rzecz, myślę. Nie straciłbym przez to snu. Ciao
 
#32 ·
Wymieniłem dziś akumulator. Potwierdzam, że Forscan Lite v1.5.9 na iPhonie iOS v14.2 wydawał się pomyślnie zresetować BMS. Kontrolka akumulatora mignęła dwa lub trzy razy po wybraniu pozycji usługi resetowania BMS i naciśnięciu przycisku 'play' w Forscan, a następnie po zaakceptowaniu przerażającego ostrzeżenia. Zajęło to kilka sekund, zanim kontrolka akumulatora mignęła, więc warto w tym momencie wstrzymać się, aby na to poczekać.
 
#33 ·
Zmieniłem dziś akumulator. Potwierdzam, że Forscan Lite v1.5.9 na iPhonie iOS v14.2 wydawał się pomyślnie zresetować BMS. Kontrolka akumulatora mignęła dwa lub trzy razy po wybraniu pozycji usługi resetowania BMS i naciśnięciu przycisku 'play' w Forscan, a następnie po wyrażeniu zgody na przerażające ostrzeżenie. Zajęło to kilka sekund, zanim kontrolka akumulatora mignęła, więc warto w tym momencie wstrzymać się, aby na to poczekać.
@Alpha Dog świetna wiadomość, kolego - dzięki za potwierdzenie. Dodam to na górze.
Jakiego urządzenia ODB II użyłeś, czy też było to po prostu ogólne połączenie BT z RS w ForscanLite?
 
#39 ·
Kupiłem "Soliport ELM 327 Bluetooth OBDII OBD2 Diagnostic Scanner" w 2013 roku za 12 dolarów, do którego nie mogę nawet znaleźć linku, aby go kupić. Jakoś to wciąż działa fantastycznie dla wszystkiego, czego potrzebuję. Bluetooth wydaje się łączyć idealnie z mojego komputera w biurze do mojego garażu. Nie mogę go znaleźć, gdy jest zaparkowany na podjeździe, ale jakoś sygnał dociera niezawodnie do garażu.
 
#43 ·
To jest coś, co chciałem wypróbować od czasu pojawienia się tego wątku. Ale mój RS jest uszkodzony od 5 miesięcy i czeka na nowy RDU.

Mój dealer Forda, który przez lata wykonał doskonałą pracę nad moim wczesnym RS z 2016 roku, wymienił moją oryginalną baterię na zamiennik OEM podczas innych prac serwisowych 23.01.2019 przy przebiegu 55 tys. mil. Z tego, co widziałem, nie zresetowali BMS, prawdopodobnie nie wiedząc, że w ogóle ma BMS, o czym ja również nie wiedziałem. Kazałem im go wymienić, ponieważ Stan Naładowania Akumulatora (SOC) w oryginalnym zaczął konsekwentnie spadać, a ładowanie go ładowarką nie pomagało. SOC akumulatora zawsze wynosił około 80% lub więcej. Przed wymianą wynosił poniżej 60%. Po wymianie wrócił powyżej 80% i przestałem zwracać uwagę na SOC akumulatora do czasu niedawnej wymiany RDU.

Samochód ma teraz 64 tys. mil przebiegu. Podczas przestoju często podłączałem do samochodu ładowarkę podtrzymującą (dealer kazał mi odebrać samochód, podczas gdy czekaliśmy na RDU, więc po prostu stał w moim garażu). Po wymianie RDU zauważyłem, że SOC akumulatora, o który znowu się martwiłem z powodu przestoju, nie przekraczał około 55%. Ładowarka wydawała się ładować akumulator, zaczynając od około 10 amperów i spadając do prawie zera. Ale SOC akumulatora wskazywał co najwyżej 58%.

Więc właśnie zrobiłem reset. Użyłem metody 5x flash HL, 3x pedał hamulca. Zadziałało, ale w moim przypadku musiałem poczekać około 10-12 sekund, zanim lampka akumulatora zamrugała dwa razy, a nie 2-3 sekundy, więc bądź cierpliwy. Kiedy sprawdziłem SOC akumulatora, wynosił 65%. Lepiej, ale nie tak, jak powinno być. Więc wyłączyłem i włączyłem zasilanie i sprawdziłem ponownie - 89% SOC akumulatora. Teraz myślę, że otrzymuję poprawny odczyt.
 
#44 ·
To coś, co chciałem wypróbować od czasu pojawienia się tego wątku. Ale mój RS jest od 5 miesięcy niesprawny, czekając na nowy RDU.

Mój dealer Forda, który przez lata wykonał doskonałą pracę przy moim wczesnym RS z 2016 roku, wymienił moją oryginalną baterię na zamiennik OEM podczas innych prac serwisowych 23.01.2019 przy przebiegu 55 tys. mil. Z tego, co widziałem, nie zresetowali BMS, prawdopodobnie nie wiedząc, że w ogóle ma BMS, o czym ja również nie wiedziałem. Kazałem im go wymienić, ponieważ stan naładowania akumulatora (SOC) w oryginale zaczął stale spadać, a ładowanie go ładowarką nie pomagało. Stan naładowania akumulatora zawsze wynosił około 80% lub więcej. Przed wymianą wynosił poniżej 60%. Po wymianie wrócił powyżej 80% i przestałem zwracać uwagę na stan naładowania akumulatora do czasu niedawnej wymiany RDU.

Samochód ma teraz 64 tys. mil przebiegu. W czasie przestoju często podłączałem do samochodu ładowarkę podtrzymującą (dealer kazał mi odebrać samochód, podczas gdy czekaliśmy na RDU, więc po prostu stał w moim garażu). Po wymianie RDU zauważyłem, że stan naładowania akumulatora, o który ponownie się martwiłem w czasie przestoju, nie przekraczał około 55%. Ładowarka wydawała się ładować akumulator, zaczynając od około 10 amperów i spadając do prawie zera. Ale stan naładowania akumulatora wskazywał najwyżej 58%.

Więc właśnie zrobiłem reset. Użyłem metody 5x flash HL, 3x pedał hamulca. Zadziałało, ale w moim przypadku musiałem poczekać około 10-12 sekund, zanim lampka akumulatora mignęła dwa razy, a nie 2-3 sekundy, więc bądź cierpliwy. Kiedy sprawdziłem stan naładowania akumulatora, wynosił 65%. Lepiej, ale nie tak, jak powinno być. Więc wyłączyłem i włączyłem zasilanie i sprawdziłem ponownie - 89% stanu naładowania akumulatora. Teraz myślę, że otrzymuję poprawny odczyt.
Muszę się z tobą zgodzić, czekałem około 10 sekund i mignęło tylko dwa razy.

Ale to działa.

Wysłane z mojego Pixel 4 XL używając Tapatalk