Ford Focus RS Forum banner

Quaife sequentiële versnellingsbak voor de RS

57K views 82 replies 50 participants last post by  IllegalBeagle  
#1 · (Edited)
Dit verdient een aparte thread en discussie:

Zegt dat het past op de RS 4WD versnellingsbak: https://shop.quaife.co.uk/ford-focus...ential-gearkit

@RocketRS bracht dit ter sprake, dus ik heb wat onderzoek gedaan. Wat een nugget!

Binnenkort

[/B]

Belangrijkste kenmerken van de QKE46Z:

• Compatibel met zowel ST250 2WD als RS 4WD versnellingsbakken
  • De versnellingsbak hergebruikt de originele bellhousing van de donor versnellingsbak
  • Drum-stijl schakelmechanisme voor snelle, betrouwbare schakelmomenten
  • Behoudt OEM koppeling, differentieel, aandrijfassen en mounts
  • Optioneel Quaife ATB differentieel
  • Versterkte buitenbehuizing
  • 5 versnellingen breder dan standaard voor extra sterkte
  • Keuze uit rechte of schuine tandwielverhoudingen, en 1 rechte en 2 schuine eindoverbrengingsopties
  • Nieuwe generatie schakelmechanisme maakt montage in voor- of achterwielaandrijving configuraties mogelijk
  • Compatibel met flat shift systemen
  • Inclusief olietemperatuursensor
  • Geleverd met een handmatige hendel en kabel of luchtactuator voor paddleshift

Ik vermoed dat het DUUR zal zijn.

Jim

#2 ·

Zegt dat het past op de RS 4WD versnellingsbak: https://shop.quaife.co.uk/ford-focus...ential-gearkit

@RocketRS bracht dit ter sprake, dus ik heb wat onderzoek gedaan. Wat een nugget!

**Binnenkort**

Belangrijkste kenmerken van de QKE46Z:

• Compatibel met zowel ST250 2WD als RS 4WD versnellingsbakken
  • De versnellingsbak hergebruikt de originele bellhousing van de donor versnellingsbak
  • Drumstijl schakelmechanisme voor snelle, betrouwbare schakelwisselingen
  • Behoudt OEM koppeling, differentieel, aandrijfassen en mounts
  • Optioneel Quaife ATB differentieel
  • Versterkte buitenbehuizing
  • 5 versnellingen breder dan standaard voor extra sterkte
  • Keuze uit rechte of schuine tandwielverhoudingen, en 1 rechte en 2 schuine eindoverbrengingsopties
  • Nieuwe generatie schakelmechanisme maakt montage in voor- of achterwielaandrijving configuraties mogelijk
  • Compatibel met flat shift systemen
  • Inclusief olietemperatuursensor
  • Geleverd met een handmatige hendel en kabel of luchtactuator voor paddleshift

Jim
Het zou geweldig zijn!

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

#4 ·
Ik heb al 3 jaar een Quaife 60G 6-versnellingsbak met sequentiële versnelling in mijn raceauto, een AE86 Toyota. De versnellingsbak is foutloos geweest. Ik ken ook een paar mensen die de 60G al langer gebruiken dan ik en ook geen problemen hebben. Het schakelen is zo, zo fijn. De 60G is verkrijgbaar met een enorm aantal ratio-variaties, de ratio's die ik gebruik zijn 2.400, 1.842, 1.482, 1.260, 1.104 en 1.00, ze werken perfect voor mijn lokale circuit en houden de motor altijd op toeren.

#5 ·

Jim
Niet te vergeten dat je waarschijnlijk een standalone ECU nodig hebt om het goed te laten werken.

#11 ·
Om nog maar te zwijgen van het feit dat je waarschijnlijk een standalone ECU nodig hebt om het goed te laten werken.
De auto is nu handgeschakeld en het maakt niet uit in welke versnelling hij staat, er is geen andere ECU nodig.

• Like
Reactions: gte and fourZero
#6 ·
Dit staat DEFINITIEF op mijn lijst "het is over 10 jaar, mijn auto is 10 jaar oud en ik ben veel rijker".
Het is zo gaaf dat zoiets al in de maak is voor deze auto!!

#14 ·
Er staat ook binnenkort. Misschien hebben ze de prijs nog niet vastgesteld?

• Like
Reactions: DeltaT
#20 ·
Waarschijnlijk een combinatie van verpakking, gewicht en kosten.

Een sterke versnellingsbak met 6 of 7 versnellingen weegt meer en vereist meer ruimte. Als je bedenkt dat je waarschijnlijk al bijna 15.000 euro kwijt bent aan de versnellingsbak, ECU en kalibratie, heeft Quaife het waarschijnlijk bij 5 versnellingen gehouden om de economie te laten werken.

#22 ·
Hoogstwaarschijnlijk een combinatie van verpakking, gewicht en kosten.

Een sterke versnellingsbak met 6 of 7 versnellingen weegt meer en vereist meer ruimte. Als je bedenkt dat je waarschijnlijk al bijna 15.000 dollar kwijt bent aan de versnellingsbak, de ECU en de kalibratie, heeft Quaife het waarschijnlijk bij 5 versnellingen gehouden om de economie te laten werken.
Ik had een sequentiële Holinger in een Viper, alleen de versnellingsbak was $22K, de EMCO versnellingsbak was $26K......alleen om een referentiekader te geven.

#25 ·
In mijn AE86 gebruik ik een Autronic SM4 ecu voor de motor, maar ik gebruik een Geartronics module om een signaal naar de Autronic te sturen om de ontsteking te onderbreken. Als de motor met carburateur was uitgerust of als ik de spoelen direct wilde onderbreken, kon ik de Geartronics module daarvoor gebruiken.

#26 ·
In mijn AE86 gebruik ik een Autronic SM4 ecu voor de motor, maar ik gebruik een Geartronics module om een signaal naar de Autronic te sturen om de ontsteking te onderbreken. Als de motor met carburateur was uitgerust of als ik de spoelen direct wilde onderbreken, kon ik de Geartronics module daarvoor gebruiken.
Klinkt als een mooie opstelling. Wat voor onderhoud heeft u aan uw Quaife versnellingsbak moeten doen?

#27 ·
Net de Quaife-website gecontroleerd - staat nog steeds "Bel voor prijs"

#28 ·
Dit zou zo gaaf zijn!! Ik heb erover nagedacht om er een op mijn STi te installeren, gewoon om een kans te hebben om de RS bij te houden, lol.

#36 ·
Groepsaankoop, maar we moeten er 50 van die verdomde dingen kopen. :rofl2: Het kostte ons meer dan een maand om die hoeveelheid interesse te krijgen in $150 krikrails.
Dit is geen groepsaankoop. [emoji23][emoji51] Dit is een hardcore eenmalige aankoop door een welgestelde koper. Ik gok dat 10 mensen op dit hele forum het daadwerkelijk zouden kopen. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

#38 ·
Mijn geld staat op 5 stuks. Misschien 10 als we de ST-mensen er ook bij slepen.

Eta: tenzij er een bodemloos raceteam inspringt.

#40 ·
:zie mijn bodemloze race team commentaar hierboven.

Sommige bakken zijn wat universeler en dus wat goedkoper. Ik moet verwachten dat onze PTU-bak "speciaal" is. Tenminste specialer dan een rwd-bak die kan worden omgebouwd naar verschillende configuraties door simpelweg de belhuizen te verwisselen.

#42 ·
Even terzijde:

Een sequentiële versnellingsbak zou geschikt kunnen zijn voor de straat. Licht naar licht zou echter overdreven spannend kunnen worden.

Een dogbox handgeschakeld?... Nee. Ik bedoel, het is berijdbaar, als je het niet erg vindt om constant tussengas te geven en toeren te maken alsof je op het circuit zit...

Stel je voor dat je in plaats van synchromesh die je helpt bij het schakelen, 4 grote, woeste dinosaurus tanden hebt die dingen grijpen. Jup, dat is een dogbox. Lol.

• Like
Reactions: Carlman257