Ford Focus RS Forum banner

Hoeveel RS'en zijn er gemaakt?

81K views 33 replies 19 participants last post by  FORZDA 2  
#1 ·
Ik heb geprobeerd uit te zoeken hoe Black RS'en zijn gemaakt, maar ik heb ook geen online site of iets dergelijks gezien voor het totale aantal gemaakte RS'en. Heeft iemand een idee hoeveel er in de VS zijn of zijn gemaakt?

#2 ·
Ik heb geprobeerd uit te zoeken hoe Black RS's zijn gemaakt, maar ik heb ook geen online site of iets dergelijks gezien voor het totale aantal gemaakte RS's. Iemand een idee hoeveel er in de VS zijn of zijn gemaakt?
Image

Dit komt van een van de Jalopnik-schrijvers. Hij heeft het over RS'en, ook al zegt hij het niet. 2018 is beperkt, dus dat zou gemakkelijk moeten zijn. Probleem is dat er eind 2017 veel 16's en 17's waren die nog niet verkocht waren, dus dit geeft geen echte productienummers...

Ergens hier is er een draad die de kleurverdeling laat zien. Wit was de zeldzaamste als ik me goed herinner...

#6 ·
#5 ·
Ik herinner me die Jalopnik-thread... David Tracy zei dat het totale aantal van de FSA ongeveer 27.000 was... dus dat is tot en met het grootste deel van de productie van 2017. Dus 27.000 + een klein beetje in 2017 + alle van 2018. Ik gok ongeveer 30.000 plus misschien nog eens 10.000 voor 2018?

#7 ·
Ik herinner me die Jalopnik-thread.... David Tracy zei dat het totale aantal van de FSA ongeveer 27.000 was.... dus dat is tot en met het grootste deel van de productie van 2017.

Dus 27.000 + een beetje in 2017 + alle van 2018. Ik gok ongeveer 30.000 plus misschien nog eens 10.000 voor 2018?
Dus geloof je dan niet 34.034?

Ciao

#20 ·
Eigenlijk is het mogelijk, er zit een streepjescode op het dak van elke auto. Ik neem aan dat elke auto wordt gescand en geregistreerd zodra deze van de assemblagelijn komt. PDI verwijdert veel van dit spul. Mijn auto is helemaal niet door de dealer aangeraakt, dus veel van de spullen zitten er nog op, zoals de streepjescode op het dak, de olieverversingssticker van de fabriek, de parkeerlocatie op de boot en de pier, evenals het beruchte transportblok.

#22 ·
Ik geloof dat wat het meest zal helpen met dit getalprobleem, is dat de productienummers door twee afzonderlijke systemen binnen Ford worden bijgehouden. Nummers uit Dearborn zijn hier in de VS gemakkelijk te volgen, maar het duurt iets langer voordat deze kant van de vijver toegang heeft tot de Europese nummers. Boerni heeft contacten bij verschillende fabrieken, compileert die VIN's op datum en houdt rekening met de totale aantallen. Is dit 100% nauwkeurig? Ik weet het niet, maar hij heeft deze service al heel wat jaren verleend aan veel verschillende platformleden. Zoals de oude raadsel: Hoeveel likken heb je nodig om in het midden van een Toostie Roll Pop te komen? De wereld zal het misschien nooit weten.

• Like
Reactions: tarrant64
#30 ·
Hier is de "echte" data rechtstreeks van Ford.
View attachment 364987
Er zijn andere markten dan de VS en Canada. Verbazingwekkend, ik weet het, maar er is de rest van de wereld, inclusief het land waar de dingen daadwerkelijk worden gemaakt.

Phil