Ford Focus RS Forum banner

***Engine Fault Service Now***

75K views 39 replies 17 participants last post by  Crystals  
#1 · (Edited by Moderator)
Cześć wszystkim,

Ta wiadomość pojawiła się podczas uruchamiania samochodu, ale potem żadna kontrolka silnika ani nic. Dosłownie wyskoczyła na sekundę, a potem zniknęła, ale tylko wtedy, gdy uruchomiłem samochód.

Czy powinienem się martwić? Samochód jeździ dobrze i jak powiedziałem, żadnej kontrolki. Wyłączyłem i włączyłem go, żeby zobaczyć, czy znowu się pojawi, ale nie. Czy komuś jeszcze się to przydarzyło?
 
#2 ·
Przytrafiło mi się to zeszłej zimy, okazało się, że to czujnik neutralny w skrzyni biegów (lub coś w tym rodzaju) nie działał lub był niezgodny ze specyfikacją.

Brak kontrolki silnika, brak zapisanych kodów, ale dealer znalazł to od razu za pomocą swoich narzędzi i naprawił w ramach gwarancji. Od tamtej pory się to nie powtórzyło.

Komunikat był również wyświetlany przez około sekundę przy uruchomieniu, dokładnie tak, jak opisałeś, żółty z małą ikoną klucza.
 
#3 ·
Witajcie,

Ta wiadomość pojawiła się podczas uruchamiania samochodu, ale potem żadna kontrolka silnika ani nic. Dosłownie wyskoczyła na sekundę, a potem zniknęła, ale tylko wtedy, gdy uruchomiłem samochód.

Czy powinienem się martwić? Samochód jeździ dobrze i jak powiedziałem, żadnego światła. Wyłączyłem go i włączyłem, żeby zobaczyć, czy znowu się pojawi, ale nie. Czy komuś jeszcze się to przydarzyło?
To zdarzyło mi się 1 raz jakieś rok temu, zanim zrobiłem akcję serwisową, ale nie wiem ??‍♂
Musisz sprawdzić, czy został zarejestrowany kod. Do tego potrzebujesz jednostki OBD2. Tanie na eBayu i możesz pobrać darmową aplikację, aby przynajmniej zobaczyć, jaki jest kod.
Jest tu inny wątek, w którym zawór regulacji doładowania był uszkodzony, ale samochód miał również objawy.

Ciao
 
#6 ·
Musisz to zeskanować, aby pobrać kod. Możesz go pobrać za pomocą AccessPort, jeśli go masz. Otrzymałem to ostrzeżenie przy pierwszym uruchomieniu, jeśli nie uruchomiłem samochodu przez dzień lub dwa... i zaczęło się dziać zaraz po wymianie na mały akumulator. Myślę więc, że muszę wejść do Forscan i pomieszać z wartościami akumulatora. Mój kod to P08B2.
 
#21 ·
Też to dostałem, gdy tylko zaczęła się zimna pogoda. Wiadomość pojawia się i znika, żadnych świateł. Zdarzyło się to 5 lub 6 razy, ale nie przyniosłem tego, ponieważ wiadomość się nie utrzymuje.
To właśnie zaczęło się dziać u mnie również tylko w zimnej pogodzie. ODB2, który mam, nie pobiera żadnych kodów, a wiadomość znika w sekundę lub mniej. Nie jestem pewien, czy to tylko bateria, jak mówią inni, ale 2016, który wciąż używa oryginalnej baterii OEM, jest bardzo podejrzany lol
 
#8 ·
Też miałem ten problem. Zaniosłem to do dealera, a bateria nie przeszła testu napięcia i została wymieniona w ramach gwarancji. Wymienili również kable akumulatora. To rozwiązało problem. Innym objawem, który miał samochód i który, jak sądzę, był powiązany, było to, że funkcja automatycznego startu/stopu nigdy nie działała, a teraz działa.
 
#10 ·
Czy komuś udało się pozbyć tego komunikatu podczas używania mniejszego akumulatora? Mam Odyssey PC680 i zmieniłem wszystkie 4 ustawienia akumulatora w FORScan na najmniejszy rozmiar akumulatora (myślę, że to było około 370 CCA, mimo że PC680 ma 170 CCA), ale wciąż otrzymuję to ostrzeżenie. Próbowałem nawet dodać ten dodatkowy kabel uziemiający.
 
#11 ·
Czy komuś udało się pozbyć tego komunikatu podczas używania mniejszego akumulatora? Mam Odyssey PC680 i zmieniłem wszystkie 4 ustawienia akumulatora w FORScan na najmniejszy rozmiar akumulatora (myślę, że to było około 370 CCA, mimo że PC680 ma 170 CCA), ale wciąż otrzymuję to ostrzeżenie. Próbowałem nawet dodać ten dodatkowy kabel uziemiający.
Jak długo masz już pc680? U mnie wytrzymują tylko około roku... może trochę dłużej. Jeśli masz ładowarkę do akumulatorów Odyssey 12V i podłączysz ją kilka razy w tygodniu w swoim garażu... powinieneś przestać widzieć ostrzeżenie silnika. Pod warunkiem, że masz nowy akumulator.
 
#12 ·
Dzięki @big jim. Bateria była nowa i faktycznie szybko się rozładowywała, co było spowodowane albo moją (nie-Odyssey) ładowarką do akumulatorów, albo rozruchami. Zaczęło się od tego, że pojechałem na autocross, ale moja bateria padła, gdy jechała moja grupa i musiałem dostać rozruch. Od tego czasu musiałem ją kilka razy uruchamiać. Skończyło się na tym, że wróciłem do oryginalnego rozmiaru, chociaż byłem trochę kuszony, żeby kupić części do skrzynki na akumulator ST i pójść z Odyssey PC1200... ale to kosztowałoby mnie dodatkowe 200 $ (~100 $ za części do skrzynki; +100 $ za tę baterię). Kiedy wyciągnąłem PC680, był bardzo napuchnięty i wyglądał smutno.
 
#13 ·
Dzięki @big jim. Bateria była nowa i faktycznie szybko się pogorszyła, co było spowodowane albo moją ładowarką (nie-Odyssey), albo rozruchami. Zaczęło się od tego, że pojechałem na autocross, ale bateria padła, gdy jechała moja grupa i musiałem dostać rozruch. Od tego czasu musiałem ją kilka razy uruchamiać. Skończyło się na tym, że wróciłem do oryginalnego rozmiaru, chociaż byłem trochę kuszony, żeby kupić części do skrzynki na akumulator ST i iść z Odyssey PC1200... ale to kosztowałoby mnie dodatkowe 200 $ (~100 $ za części do skrzynki; +100 $ za ten akumulator). Kiedy wyciągnąłem PC680, był bardzo napuchnięty i wyglądał żałośnie.
wygląda na to, że od samego początku miałeś złą baterię. Mam z nimi dobre doświadczenia od 2 lat. Czasami to PITA... ale uważam, że korzyść z -30 funtów z przodu jest tego warta.
 
#14 ·
Przykro mi to słyszeć. Czekam, aż przejdę na mniejszą baterię, gdy tylko moja fabryczna się wyczerpie.
Luty to będą 4 lata z baterią OEM i od tego czasu używam kamery samochodowej Thinkware z detekcją ruchu w trybie parkingowym.
Chciałem tylko sprawdzić, czy używanie kamery samochodowej z baterią Odyssey spowoduje szybkie rozładowanie. Nie chcę się martwić rozładowanym akumulatorem.
Czy ktoś jeszcze ma jakieś problemy z tymi mniejszymi bateriami?
 
#15 ·
Przykro mi to słyszeć. Czekałem, żeby przejść na mniejszy akumulator, jak tylko mój oryginalny padnie.
Luty to będą 4 lata z akumulatorem OEM i od tego czasu używam kamery samochodowej Thinkware z trybem wykrywania ruchu podczas parkowania.
Chciałem tylko sprawdzić, czy używanie kamery samochodowej z akumulatorem Odyssey spowoduje szybkie rozładowanie. Nie chcę się martwić rozładowanym akumulatorem.
Czy ktoś jeszcze ma jakieś problemy z tymi mniejszymi akumulatorami?
Jeśli masz swojego RS w garażu... to ładowanie w ogóle nie stanowi problemu.
2 lata temu miałem dom/garaż... ale teraz jestem w apartamentowcu i nie mogę go ładować, gdy jest w samochodzie. Więc mam 3 pc680, które zmieniam co miesiąc. Trzymam 2 naładowane akumulatory w mieszkaniu, gdzie jest ciepło.
Wymiana zajmuje mi 15 minut. Cieplejsze pory roku pozwalają akumulatorowi dłużej się ładować i mogę wytrzymać 3 miesiące bez konieczności wymiany. Jeżdżę nim codziennie... więc to też pomaga.

Nie wiem, ile prądu pobiera kamera samochodowa? Ale zgaduję, że to nie byłoby dobre połączenie. Może odpowiednik włączenia oświetlenia wnętrza? Myślę, że to szybciej zużyłoby akumulator w dłuższej perspektywie i może być konieczna wymiana za 6-9 miesięcy.
To jeśli ładujesz co noc w garażu. Ale tylko zgaduję.

Ale to fajny mod. Poczułem różnicę, kiedy go zainstalowałem. Samochód wydawał się bardziej zwinny.
 
#16 ·
Myślę, że oszczędność wagi podobała mi się najbardziej, ale najlepszą rzeczą, która mi się podobała w mniejszym akumulatorze, była oszczędność miejsca w komorze silnika. To chyba moja ładowarka pomogła to zakończyć... Mam ją od jakiegoś czasu i chociaż ma tryb "akumulator głębokiego rozładowania", myślę, że przeszedłem to samo z moim drugim samochodem. W nim ostatecznie po prostu umieściłem skrzynkę na akumulator w bagażniku.

Chcę do tego wrócić, ale potrzebowałem, aby mój codzienny kierowca znów był niezawodny. Zachowuję moje mocowanie akumulatora Mele... więc po pewnym czasie sprawdzę tę ładowarkę akumulatora Odyssey, o której mówiłeś. Gdyby chodziło tylko o oszczędność wagi, Braille sprzedaje akumulator grupy 48 o wadze 10 funtów, który powinien pasować do naszej skrzynki na akumulator OEM... ale za 1500 dolarów!
 
#22 ·
W każdym razie ja też muszę wkrótce wymienić moją oryginalną baterię (2016), ale myślę, że odpowiadając na twoje pytanie, czy ma to coś wspólnego z moim początkowym problemem w 2019 roku, czujnik kosztował około 30 dolarów, wierzę, ale być może samo jego wyczyszczenie może pomóc. Gdzieś jest inny wątek na ten temat z większą ilością szczegółów na temat lokalizacji czujnika.
 
#23 ·
Znowu to mam ostatnio cały czas, zostało naprawione w 2019 roku i znowu wróciło!

Mój skaner OBD nie odczytuje kodu związanego z tym problemem, ale dealer odczytał kod, kiedy wymienił mój katalizator w zeszłym grudniu. Powiedziałem im, żeby nie dotykali tego problemu w tamtym czasie, ponieważ tak naprawdę na nic nie wpływa. Mam te same objawy związane z przełącznikiem położenia neutralnego, gdzie obroty biegu jałowego wzrastają po zwolnieniu sprzęgła, nawet czasami na biegu jałowym. A jeśli zaparkowany na biegu wstecznym, czasami kamera pozostanie włączona (ze światłami cofania) po wjechaniu na drogę, aż samochód zauważy błąd i wyłączy je oba)...

W każdym razie, ja też muszę wkrótce wymienić moją oryginalną baterię (2016), ale myślę, że odpowiadając na twoje pytanie, czy ma to coś wspólnego z moim początkowym problemem w 2019 roku, czujnik kosztował około 30 dolarów, jak sądzę, ale być może samo jego wyczyszczenie pomoże. Gdzieś jest inny wątek na ten temat ze szczegółami na temat lokalizacji czujnika.
Hmm, ciekawe, dealer również wymienił mój katalizator w zeszłym listopadzie! Może uszkodzili czujnik skrzyni biegów? Wygląda na to, że będę musiał zabrać go do dealera, aby potwierdzić, że to jest problem.
 
  • Like
Reactions: Barroux
#25 ·
Cześć wszystkim,

Ta wiadomość pojawiła się podczas uruchamiania samochodu, ale potem żadna kontrolka silnika ani nic. Dosłownie tylko wyskoczyła na sekundę, a potem zniknęła, ale tylko wtedy, gdy uruchomiłem samochód.

Czy powinienem się martwić? Samochód jeździ dobrze i jak powiedziałem, żadnej kontrolki. Wyłączyłem go i włączyłem ponownie, żeby sprawdzić, czy znowu się pojawi, ale nie. Czy komuś jeszcze się to przydarzyło?

To zdarzyło mi się 1 raz jakieś rok temu, zanim zrobiłem akcję serwisową, ale nie wiem ??‍♂
Jakie było rozwiązanie? Czy dowiedziałeś się, w czym tkwił problem? Ostatnio mam ten sam problem.
 
#26 ·
Czy ktoś ma informacje na ten temat? Mam ten sam problem. Jest to bardziej widoczne, gdy jest zimno, co sprawia, że myślę o akumulatorze. Inna rzecz, którą zauważyłem, to że występuje rzadziej, jeśli siedzę w samochodzie i dam mu kilka sekund. Wydaje się, że samochód ma czas na zainicjowanie się przed uruchomieniem. Dzieje się tak od kiedy mam ten samochód.
 
#29 ·
Witajcie,

Ta wiadomość pojawiła się podczas uruchamiania samochodu, ale potem żadna kontrolka silnika ani nic. Dosłownie tylko na sekundę wyskoczyła, a potem zniknęła, ale tylko wtedy, gdy uruchomiłem samochód.

Czy powinienem się martwić? Samochód jeździ dobrze i jak powiedziałem, żadnej kontrolki. Wyłączyłem i włączyłem go, żeby zobaczyć, czy znowu się pojawi, ale nie. Czy komuś jeszcze się to przydarzyło?

To wydarzyło się 1 raz około rok temu, zanim wykonałem wezwanie do serwisu, ale nie wiem ??‍♂
Dzień dobry! Ten sam komunikat przy uruchamianiu w moim 2018 od jakiegoś czasu. Więc czekałem, aż oddam samochód na zaplanowany serwis w zeszłym tygodniu. Mój lokalny zespół Forda powiedział, że to pozycja gwarancyjna. Usterka została zdiagnozowana, a wymagana naprawa to nowy przełącznik położenia neutralnego. Części są w zamówieniu oczekującym i nie będą gotowe do 29 grudnia.
 
#30 ·
Dzień dobry! Ten sam komunikat przy uruchamianiu w moim 2018 od jakiegoś czasu. Więc czekałem, aż oddam samochód na zaplanowany serwis w zeszłym tygodniu. Mój lokalny zespół Forda powiedział, że jest to pozycja gwarancyjna. Usterka została zdiagnozowana, a wymagana naprawa to nowy przełącznik położenia neutralnego. Części są w zamówieniu oczekującym i nie będą gotowe do 29 grudnia.
Dzień dobry! Ten sam komunikat przy uruchamianiu w moim 2018 od jakiegoś czasu. Więc czekałem, aż oddam samochód na zaplanowany serwis w zeszłym tygodniu. Mój lokalny zespół Forda powiedział, że jest to pozycja gwarancyjna. Usterka została zdiagnozowana, a wymagana naprawa to nowy przełącznik położenia neutralnego. Części są w zamówieniu oczekującym i nie będą gotowe do 29 grudnia.
Cześć! Czy możesz podać mi numer części, kiedy będziesz miał okazję?
 
#36 ·
Jeszcze tego nie naprawiłem, dostaję tę wiadomość tylko od czasu do czasu i nie wpływa to na prowadzenie.

Zostało to naprawione kilka lat temu i wymienili czujnik/przełącznik położenia neutralnego (lub coś w tym rodzaju).

Mówili mi, że części kosztowały około 30 dolarów ostatnim razem, kiedy sprawdzałem, ale nie mam numeru części, aby to potwierdzić.
Tak, od kilku tygodni mam ten sam komunikat przy uruchamianiu. Miałem samochód w serwisie, a goście z Forda mówią, że to przełącznik położenia neutralnego. Mój samochód idzie na naprawę 29 grudnia. Wyślę numer części, jak tylko odzyskam samochód.
 
#39 ·
Usterka silnika, serwis teraz kod - zrobione !! Mam nadzieję, że to moja ostatnia aktualizacja! Dostałem RS z powrotem w piątek. Po raz pierwszy kody zostały zbadane około dwa miesiące temu, a teraz. W ramach przedłużonej gwarancji zamontowano jednostkę PCM. Cieszę się, że potrzebował dobrego przejazdu autostradą, ale myślę, że moja duma i radość wróciły! Koniec ostrzeżeń!