Ford Focus RS Forum banner

***Engine Fault Service Now***

75K views 39 replies 17 participants last post by  Crystals  
#1 · (Edited by Moderator)
Hallo mensen,

Dit bericht verscheen toen ik de auto startte, maar daarna geen controlelampje of iets dergelijks. Het verscheen letterlijk maar een seconde en verdween toen weer, maar alleen toen ik de auto startte.

Moet ik me zorgen maken? De auto rijdt prima en zoals ik al zei, geen lampje. Heb hem uit en aan gezet om te zien of het weer terugkwam, maar nee. Is dit iemand anders ook al eens overkomen?

#2 ·
Dit is me afgelopen winter overkomen, het bleek de neutrale sensor in de transmissie te zijn (of iets dergelijks) die niet werkte of niet aan de specificaties voldeed.

Geen check engine, geen opgeslagen codes, de dealer vond het echter meteen met zijn gereedschap en repareerde het onder garantie. Is sindsdien niet meer gebeurd.

Het bericht stond ook maar ongeveer een seconde aan bij het opstarten, precies zoals je beschreef, geel met het kleine moersleutelpictogram.

#3 ·
Hallo mensen,

Dit bericht verscheen toen ik de auto startte, maar daarna geen controlelampje of iets dergelijks. Letterlijk maar een seconde verschenen en toen verdwenen, maar alleen toen ik de auto startte.

Moet ik me zorgen maken? De auto rijdt prima en zoals ik al zei, geen lampje. Heb hem uit en aan gezet om te zien of hij weer tevoorschijn kwam, maar nee. Is dit iemand anders ook overkomen?
Dit is me 1 keer eerder overkomen, ongeveer een jaar geleden, voordat ik de terugroepactie liet uitvoeren, maar ik weet het niet ??‍♂
Je moet kijken of er een code is gelogd. Daarvoor heb je een OBD2-unit nodig. Goedkoop op eBay en je kunt een gratis app downloaden om in ieder geval te zien wat de code is.
Er is hier een andere thread waar een boost control solenoid defect was, maar de auto had ook symptomen.

Ciao

#6 ·
Je moet het scannen om de code op te halen. Je kunt het ophalen met een AccessPort, als je er een hebt. Ik kreeg deze waarschuwing bij de eerste start als ik de auto een dag of twee niet heb gestart... en het begon direct nadat ik een kleine batterij had geplaatst. Dus ik denk dat ik gewoon in Forscan moet gaan en met de batterijwaarden moet rommelen. Mijn code was P08B2.

#21 ·
Ik kreeg dit ook zodra het kouder werd. Bericht verschijnt en verdwijnt, geen lampjes. Is nu 5 of 6 keer gebeurd, maar ik heb het niet binnengebracht omdat het bericht niet blijft staan.
Dit is nu ook bij mij begonnen te gebeuren, alleen bij koud weer. De ODB2 die ik heb, trekt geen codes en het bericht verdwijnt in een seconde of minder. Ik weet niet zeker of het alleen de batterij is, zoals anderen zeggen, maar een 2016 die nog steeds de originele OEM-batterij gebruikt, is verdacht, lol

#8 ·
Ik had dit probleem ook. Ik bracht het naar de dealer en de batterij slaagde niet voor de spanningstest en werd onder garantie vervangen. Ze hebben ook de accukabels vervangen. Dit loste het probleem op. Een ander symptoom dat de auto had en waarvan ik denk dat het ermee te maken had, was dat de auto start/stop nooit werkte, en nu wel.

#10 ·
Heeft iemand met succes dit bericht verwijderd tijdens het gebruik van een kleinere batterij? Ik heb een Odyssey PC680 en heb alle 4 de batterij-instellingen in FORScan gewijzigd naar de kleinste batterijgrootte (ik denk dat dat ongeveer 370 CCA was, hoewel de PC680 170 CCA heeft), maar ik krijg deze waarschuwing nog steeds. Ik heb zelfs geprobeerd die extra aardkabel toe te voegen.

#11 ·
Heeft iemand met succes van dit bericht afgeholpen tijdens het gebruik van een kleinere batterij? Ik heb een Odyssey PC680 en heb alle 4 de batterij-instellingen in FORScan gewijzigd naar de kleinste batterijgrootte (ik denk dat dat ongeveer 370 CCA was, hoewel de PC680 170 CCA is), maar ik krijg deze waarschuwing nog steeds. Ik heb zelfs geprobeerd die extra aardkabel toe te voegen.
Hoe lang heb je de pc680 al? Ze gaan bij mij maar ongeveer een jaar mee...misschien iets langer. Als je een Odyssey 12V-batterijlader hebt en deze een paar keer per week in je garage aansluit, zou je de motorwaarschuwing niet meer moeten zien. Mits je een nieuwe batterij hebt.

#12 ·
Bedankt @big jim. De batterij was nieuw en ging eigenlijk snel achteruit, wat kwam door mijn (niet-Odyssey) acculader of starthulp. Het begon met het rijden naar een autocross, maar mijn batterij was leeg toen mijn groep aan de beurt was en ik moest worden overbrugd. Ik heb hem sindsdien meerdere keren moeten overbruggen. Uiteindelijk ben ik gewoon teruggegaan naar de originele maat, hoewel ik een beetje in de verleiding kwam om de onderdelen voor een ST-batterijbox te halen en voor een Odyssey PC1200 te gaan... maar dat zou me extra $200 hebben gekost (~$100 voor de boxonderdelen; +$100 voor die batterij). Toen ik de PC680 eruit haalde, was hij erg opgeblazen en zag hij er triest uit.

#13 ·
Bedankt @big jim. De batterij was nieuw en ging eigenlijk snel achteruit, wat kwam door mijn (niet-Odyssey) batterijlader of starthulp. Het begon met het rijden naar een autocross, maar mijn batterij was leeg toen mijn groep aan de beurt was en ik moest worden overbrugd. Ik heb hem sindsdien verschillende keren moeten overbruggen. Uiteindelijk ben ik gewoon teruggegaan naar de originele maat, hoewel ik een beetje in de verleiding kwam om de onderdelen voor een ST-batterijbox te halen en een Odyssey PC1200 ervoor te nemen... maar dat zou me extra $200 hebben gekost (~$100 voor de boxonderdelen; +$100 voor die batterij). Toen ik de PC680 eruit haalde, was hij erg opgeblazen en zag hij er triest uit.
lijkt erop dat je gewoon vanaf het begin een slechte batterij had. Ik heb er nu 2 jaar goede ervaringen mee. Het is soms een PITA om mee te dealen... maar ik vind dat het voordeel van -30 lbs aan de voorkant het waard is.

#14 ·
Kut om te horen. Ik wacht al om over te stappen op een kleinere batterij zodra mijn originele batterij het begeeft.
Februari wordt 4 jaar met de OEM-batterij en ik gebruik sindsdien een Thinkware Dashcam met parkeermodus-bewegingsdetectie.
Ik wilde gewoon zien of het gebruik van een dashcam met de Odyssey-batterij ervoor zorgt dat deze snel leegloopt. Ik wil me geen zorgen hoeven maken over een lege batterij.
Nog andere mensen problemen met deze kleinere batterijen?

#15 ·
Kut om te horen. Ik wacht al om over te stappen op een kleinere batterij zodra mijn originele batterij het begeeft.
Februari wordt 4 jaar met de OEM-batterij en ik gebruik sindsdien een Thinkware Dashcam met parkeermodus-bewegingsdetectie.
Ik wilde gewoon zien of het gebruik van een dashcam met de Odyssey-batterij ervoor zorgt dat deze snel leegloopt. Ik wil me geen zorgen hoeven maken over een lege batterij.
Zijn er nog andere mensen met problemen met deze kleinere batterijen?
Als je je RS in je garage hebt... dan is het opladen helemaal geen probleem.
Ik had 2 jaar geleden een huis/garage... maar nu zit ik in een appartementencomplex en kan ik hem niet opladen terwijl hij in de auto staat. Dus ik heb 3 pc680's die ik elke maand wissel. Ik houd 2 opgeladen batterijen in het appartement waar het warm is.
Het kost me 15 minuten om ze te verwisselen. Warmere seizoenen zorgen ervoor dat de batterij langer opgeladen blijft en ik kan 3 maanden zonder te hoeven wisselen. Ik rijd er dagelijks mee... dus dat helpt ook.

Ik weet niet hoeveel stroom een dashcam zou verbruiken? Maar ik gok dat het geen goede combinatie zou zijn. Misschien het equivalent van een binnenverlichting aan? Ik denk dat dit je batterij op de lange termijn sneller zou verslijten en dat je hem misschien in 6-9 maanden moet vervangen.
Dat is als je elke nacht in een garage oplaadt. Ik gok maar.

Maar het is een leuke mod. Ik kon het verschil voelen toen ik hem installeerde. De auto voelde wendbaarder aan.

#16 ·
Ik denk dat ik de gewichtsbesparing het leukst vond, maar het beste wat ik leuk vond aan de kleinere batterij was de ruimtebesparing in de motorruimte. Het was waarschijnlijk mijn oplader die hielp om het te beëindigen... Ik heb hem al een tijdje en hoewel hij een "deep cycle battery"-modus heeft, denk ik dat ik hetzelfde heb meegemaakt met mijn andere auto. Die heb ik uiteindelijk gewoon een batterijbox in de kofferbak gezet.

Ik wil hier wel op terugkomen, maar ik had nodig dat mijn dagelijkse auto weer betrouwbaar was. Ik houd mijn Mele-batterijhouder... dus na een tijdje zal ik die Odyssey-batterijlader controleren waar je het over had. Als het alleen om gewichtsbesparing ging, verkoopt Braille een 10lb groep 48-batterij die in onze OEM-batterijbox zou moeten passen... maar voor $1500!

#22 ·
Hoe dan ook, ik moet ook binnenkort mijn originele batterij vervangen (2016), maar ik denk dat om je vraag te beantwoorden of het iets te maken heeft met mijn oorspronkelijke probleem in 2019, de sensor ongeveer 30 dollar was, denk ik, maar misschien helpt het al om hem eerst schoon te maken. Er is ergens een andere thread over met meer details over de sensorlocatie.

#23 ·
Ik heb dit de laatste tijd weer de hele tijd, het is in 2019 gerepareerd en het is nu terug!

Mijn OBD-scanner kan de code die bij dit probleem hoort niet lezen, maar de dealer heeft de code uitgelezen toen ze vorig jaar december mijn katalysator hebben vervangen. Ik zei hen dat ze dit probleem destijds niet moesten aanraken, aangezien het eigenlijk nergens invloed op heeft. Ik heb dezelfde symptomen die horen bij de neutraalstandschakelaar, waarbij het stationair toerental omhoog gaat bij het loslaten van de koppeling, zelfs soms in neutraal. En als de auto in de achteruit geparkeerd staat, blijft de camera soms aan (met de achteruitrijlichten) als je de weg opgaat, totdat de auto de fout opmerkt en ze allebei uitschakelt)...

Hoe dan ook, ik moet binnenkort ook mijn originele batterij vervangen (2016), maar ik denk dat om je vraag te beantwoorden of het iets te maken heeft met mijn oorspronkelijke probleem in 2019, de sensor ongeveer 30 dollar kostte, denk ik, maar misschien helpt het om hem eerst schoon te maken. Er is ergens een andere thread hierover met meer details over de locatie van de sensor.
Hmm interessant, de dealer heeft vorig jaar november ook mijn katalysator vervangen! Misschien hebben ze de transmissiesensor beschadigd? Het lijkt erop dat ik het naar de dealer moet brengen om te bevestigen dat dit het probleem is.

• Like
Reactions: Barroux
#25 ·
Hallo mensen,

Dit bericht kwam tevoorschijn bij het starten van de auto, maar daarna geen controlelampje of iets dergelijks. Het verscheen letterlijk maar een seconde en verdween toen weer, maar alleen toen ik de auto startte.

Moet ik me zorgen maken? De auto rijdt prima en zoals ik al zei, geen lampje. Heb hem uit en weer aangezet om te zien of hij weer tevoorschijn kwam, maar nee. Heeft iemand anders dit ook meegemaakt?

Dit is me 1 keer eerder overkomen, ongeveer een jaar geleden, voordat ik de terugroepactie liet uitvoeren, maar ik weet het niet ??‍♂
Wat was de oplossing? Bent u erachter gekomen wat het probleem was? Ik heb onlangs hetzelfde probleem.

#26 ·
Heeft iemand hier informatie over? Ik heb hetzelfde probleem. Het is duidelijker als het koud is, wat me aan de batterij doet denken. Iets anders dat me is opgevallen, is dat het minder vaak voorkomt als ik in de auto zit en hem een paar seconden de tijd geef. Het lijkt erop dat de auto de tijd heeft om te initialiseren voordat hij start. Dit is gebeurd sinds ik de auto bezit.

#29 ·
Hallo mensen,

Dit bericht kwam tevoorschijn bij het starten van de auto, maar daarna geen controlelampje of iets dergelijks. Letterlijk maar een seconde verschenen en toen verdwenen, maar alleen toen ik de auto startte.

Moet ik me zorgen maken? De auto rijdt prima en zoals ik al zei, geen lampje. Heb hem uit en aan gezet om te zien of hij weer tevoorschijn kwam, maar nee. Heeft iemand anders dit ook?

Dit is 1 keer eerder gebeurd, ongeveer een jaar geleden, voordat ik de terugroepactie liet uitvoeren, maar ik weet het niet ??‍♂
Morgen! Dezelfde melding bij het opstarten van mijn 2018 al een tijdje. Dus wachtte ik tot ik de auto vorige week voor een geplande servicebeurt had. Mijn lokale Ford-team zei dat het een garantie-item is. De fout is gediagnosticeerd en de vereiste reparatie is een nieuwe neutraalstandschakelaar. Onderdelen zijn in backorder en zullen pas op 29 december klaar zijn.

#30 ·
Morgen! Dezelfde melding bij het opstarten op mijn 2018 al een tijdje. Dus gewacht tot ik de auto vorige week voor gepland onderhoud had. Mijn lokale Ford-team zei dat het een garantie-item is. De fout is gediagnosticeerd en de vereiste reparatie is een nieuwe neutraalstandschakelaar. Onderdelen zijn in backorder en zullen pas op 29 december klaar zijn.
Morgen! Dezelfde melding bij het opstarten op mijn 2018 al een tijdje. Dus gewacht tot ik de auto vorige week voor gepland onderhoud had. Mijn lokale Ford-team zei dat het een garantie-item is. De fout is gediagnosticeerd en de vereiste reparatie is een nieuwe neutraalstandschakelaar. Onderdelen zijn in backorder en zullen pas op 29 december klaar zijn.
Hoi! Kun je me het onderdeelnummer geven als je de kans krijgt?

#36 ·
Heb het nog niet gerepareerd, ik krijg de melding maar af en toe en het beĂŻnvloedt de rijeigenschappen niet.

Het is een paar jaar geleden een keer gerepareerd en toen hebben ze de neutrale stand sensor/schakelaar (of iets in die trant) vervangen.

Ze vertelden me dat de onderdelen de vorige keer dat ik keek ongeveer 30 dollar kostten, maar ik heb het onderdeelnummer niet om te bevestigen.
Ja, een paar weken nu dezelfde melding bij het opstarten. De auto laten nakijken en de Ford-mensen zeggen dat het de neutrale stand schakelaar is. Mijn auto gaat op 29 december voor de reparatie. Ik stuur het onderdeelnummer op zodra ik de auto terug heb.

#39 ·
Motorstoring, service nu code - klaar!! Hopelijk mijn laatste update! Ik kreeg de RS vrijdag terug. Na de codes voor het eerst ongeveer twee maanden geleden te hebben onderzocht, nu dus. Onder de verlengde garantie is een PCM-eenheid geĂŻnstalleerd. Ik ben blij te kunnen zeggen dat hij een goede rit op de snelweg nodig had, maar ik denk dat mijn trots en vreugde terug is! Geen waarschuwingen meer!