Ford Focus RS Forum banner
161 - 180 of 353 Posts
Discussion starter · #161 ·
@MorningZ , laat het me weten als je nog meer bugs vindt.
Bah, deze nieuwste versie heeft een behoorlijk vervelende bug blootgelegd...

Ik luisterde naar muziek van mijn USB-stick (zoals normaal) en toen ik voor een stoplicht stond, reageerde ik op een WhatsApp-bericht. De muziek werd bijna gedempt toen ik de app op de telefoon opende (elke iOS-app die de microfoon gebruikt, veroorzaakt dat), maar toen ik de app sloot (opnieuw, op de telefoon), schakelde de radio van bron naar FM... Ik weet niet wat dat allemaal betekende. Ik was maar even weg voor een snelle boodschap, dus ik had geen tijd om het te proberen te dupliceren.

Vandaag kon ik met succes updaten naar 3.4.20196 voor mijn niet-navigatie Sync-eenheid in mijn 2016 RS. Met de wijzigingen die zijn aangebracht in de Cyanlabs update downloader software was het veel gemakkelijker om te updaten dan toen OP de helpvideo maakte. Het enige wat je hoeft te doen is het Cyanlabs programma downloaden, een flash drive aansluiten en door de menu's gaan om de juiste download voor je auto te selecteren. Het downloadt het bestand van Ford en pakt het dan automatisch uit en plaatst de installatiebestanden op je flash drive. Neem de flash drive mee naar de auto, sluit hem aan en hij zal automatisch updaten en zichzelf opnieuw opstarten wanneer het klaar is. De update naar 3.4 is zeker de moeite waard als je twijfelt. De UI ziet er beter uit, draait soepeler en er zijn aanzienlijke verbeteringen aan Android Auto.

Vandaag kon ik met succes updaten naar 3.4.20196 voor mijn niet-navigatie Sync-eenheid in mijn 2016 RS. Met de wijzigingen die zijn aangebracht in de Cyanlabs update downloader software was het veel gemakkelijker om te updaten dan toen OP de helpvideo maakte. Het enige wat je hoeft te doen is het Cyanlabs programma downloaden, een flash drive aansluiten en door de menu's gaan om de juiste download voor je auto te selecteren. Het downloadt het bestand van Ford en pakt het dan automatisch uit en plaatst de installatiebestanden op je flash drive. Neem de flash drive mee naar de auto, sluit hem aan en hij zal automatisch updaten en zichzelf opnieuw opstarten wanneer het klaar is. De update naar 3.4 is zeker de moeite waard als je twijfelt. De UI ziet er beter uit, werkt soepeler en er zijn aanzienlijke verbeteringen aan Android Auto.
Even dacht ik dat je de incrementele (door Ford goedgekeurde) upgrade had gedaan. Ik moest ook de Cyanlabs downgrade / upgrade doen, maar 20196 was het waard.

• Like
Reactions: nicklulu
Het lijkt erop dat Sync 3.4 20237 net is uitgebracht: http://ivsu.binaries.ford.com/swparts/5U5T-14G381-EH_1604064813000.TAR.GZ

Hier is de autoinstall.lst die ik van plan ben te gebruiken, aangezien het slechts een app-upgrade is (geen voice of gracenote):

[SYNCGen3.0_3.4.20237_PRODUCT]
Item1 = 5U5T-14G381-EH
Open1 = SyncMyRide\5U5T-14G381-EH_1604064813000.TAR.GZ
Options = Delay,Include,Transaction

Ik ga de incrementele upgrade opnieuw proberen op mijn non-nav om te zien of ik dezelfde "OUT OF MEMORY"-fout krijg, wat vrij waarschijnlijk is.
Ik zal terugposten welke (indien van toepassing) wijzigingen ik opmerk op mijn navigatiesysteem na de update, aangezien ik er zeker van ben dat die het zonder problemen zal uitvoeren.

Ja, dat bestaat al een paar weken. Niets nieuws of gerepareerd dat opvalt.

Alleen commentaar erop...
Code:
 ze hebben een nieuwe CPU-governor toegevoegd om MY20 CPU te onderscheiden van MY18.5 en lager. MY20 draait tot @ 1,5 GHz, MY18.5 en ouder tot 1 GHz. Dit was al eerder het geval, maar ze hebben misschien iets geoptimaliseerd, want er zijn nieuwe thermische throttling parameters. Er zijn een paar QML-mods en verder niets. Alle binaries zijn zoals altijd veranderd, maar de meeste zijn gewoon opnieuw gecompileerd.

Blij dat er geen grote veranderingen zijn, ik sla de Cyanlabs reformat upgrade over tot de volgende versie. Navigatiesysteem heeft het natuurlijk zonder problemen doorstaan.

• Like
Ik heb de upgrade gisteravond gedaan, maar ik denk dat ik per ongeluk de navigatie-optie heb uitgeschakeld, dus nu werkt de navigatie niet, maar al het andere wel, inclusief carplay. Is het oplossen ervan zo simpel als het opnieuw downloaden met de navigatie-optie geselecteerd?

Ik heb de upgrade gisteravond gedaan, maar ik denk dat ik per ongeluk de navigatie-optie heb uitgevinkt, dus nu werkt de navigatie niet, maar al het andere wel, inclusief carplay. Is het oplossen ervan zo simpel als het opnieuw downloaden met de navigatie-optie geselecteerd?
Het lijkt erop dat je NAV had, dus ja, vink het vakje aan en voer het opnieuw uit met de nieuwe USB-drive die het maakt. Als je het aanvinkt en geen NAV had (d.w.z. je voertuig was niet uitgerust met de NAV-optie), kan het je onbruikbaar maken.

Mogelijk moet u eerst de optie 'downgraden' uitvoeren en vervolgens upgraden naar de huidige versie.

Voor degenen die op zoek zijn naar een USB-C-module, ik heb er een paar minuten geleden een besteld die zou moeten passen. Ik denk dat het uit China komt, dus het kan even duren voordat ik het krijg, maar zodra ik het heb, zal ik hier posten of het a) past en b) werkt. Ik heb al Sync 3 v3.4.xxx geïnstalleerd (wordt later vandaag bijgewerkt naar de meest stabiele build).

Voor degenen die op zoek zijn naar een USB-C-module, ik heb er een paar minuten geleden een besteld die zou moeten passen. Ik denk dat het uit China komt, dus het kan even duren voordat ik het heb, maar zodra ik het heb, zal ik hier posten of het a) past en b) werkt. Ik heb al Sync 3 v3.4.xxx geïnstalleerd (wordt vandaag nog bijgewerkt naar de meest stabiele build).
Zucht.. nou.. terug naar de jacht. De bestelling is geannuleerd omdat ze geen voorraad hadden.

Heb mijn '18 RS zojuist geüpdatet naar 3.4.20196 van 3.0 en het werkte feilloos. Bedankt aan iedereen voor alle info in deze thread!

Ik ga dit niet eens proberen op mijn niet-nav, ik was het zat om geen kaarten te hebben en heb eindelijk een APIM van $300 met navigatie besteld via eBay, dus het zal binnenkort slechts een herinnering zijn.

Mijn NAV-systeem heeft het natuurlijk zonder problemen opgegeten, wat het ook aan reparaties had.

• Like
Reactions: phillofoc
Eindelijk de update aan de praat gekregen op mijn niet-navigatie Focus!

..... omdat ik eindelijk de APIM heb geüpgraded naar een navigatie-versie.

Natuurlijk ben ik hilarisch, maar ik merkte ook dat mijn BESTAANDE APIM onderdeelnummer HM5T-14G370-GBE had, wat voor zover ik kan zien AL navigatie-geschikt was. Mis ik hier een nummer dat niet-navigatie aangeeft? Ik ben blij als dat zo is, want dan kan ik het als navigatie-geschikt verkopen, maar ook een beetje geïrriteerd omdat ik alleen de navigatie-versie voor Cyanlabs had hoeven kiezen in plaats van mijn middenconsole te demonteren.

Attachments

Ik heb de meest recente update gedaan. En het werkte, maar ik heb geen klimaatoptie op het scherm. Wat heb ik gemist?
Dat moet je instellen in Forscan, het staat in de APIM-moduleconfiguratie.

• Like
Dus... als ik upgrade, verlies ik dan de mogelijkheid om tijdens het rijden door USB-media te bladeren? Ik kan niet zeggen of dit nog steeds een probleem is.

161 - 180 of 353 Posts