Ford Focus RS Forum banner

Zawieszenie gwintowane ST XTA czy KW V3?

2 reading
41K views 22 replies 13 participants last post by  seniorgeek  
#1 ·
Cześć,

ciąż nie mogę się zdecydować pomiędzy gwintowanymi ST XTA a KW V3.
ST XTA ma płytki pochylenia z przodu, ale są regulowane tylko w jedną stronę i tańsze.
Czy ktoś ma dobrą recenzję ST XTA?
Czy nadają się do jazdy po większości ulic i sporadycznie po torze?
Dzięki!
 
#2 ·
Nie mogę mówić o zawieszeniu ST XTA, ale mogę obszernie opowiedzieć o V3.
Miałem starszy model Focusa i chciałem lepszych osiągów na krętych drogach i torze.
Wybrałem V3 ze względu na elastyczność i jakość wykonania.
Produkt KW jest wysokiej jakości i nie koroduje.
Samochód został całkowicie zmieniony, jednak fabryczne ustawienia amortyzatorów były zbyt brutalne dla obecnych dróg.
Zanim zrobiłem geometrię, musiałem go wyważyć i zmniejszyć niektóre ustawienia z przodu i z tyłu.

Prowadzenie przerosło wszystko, co było przeznaczone dla standardowej platformy Focusa.
Samochód wskazywał tam, gdzie skręcałeś i prawie nie było szarpania przy mocnym hamowaniu.
To, co mi się podobało w V3, to charakterystyka sprężyn.
Były wystarczająco sztywne, aby pokonywać nierówności na torach, ale także wystarczająco wygodne do codziennej jazdy.

Miałem wadę z zawieszeniem. Rozwinąłem grzechotanie z tyłu, ponieważ górne mocowania ze Standard Focus nie były najlepsze.

Jestem pewien, że w przypadku RS tak nie będzie.
 
  • Like
Reactions: KakiharaFRS
#3 ·
V3 przez cały dzień ..... linia ST od KW nie jest najlepsza, miałem z nimi 2 złe doświadczenia, po pierwsze ST skorodują w 2-3 lata, tylne amortyzatory ST mają zbyt duże tłumienie, a co najważniejsze, ST nie są wypełnione na mokro, są wkładami (niższy koszt).

Tak, V3 są o 800 dolarów droższe, ale jeśli planujesz zatrzymać samochód na kilka lat, są tego warte. Nie chcę cię zniechęcać, ale czy patrzyłeś na gwintowane zawieszenie H&R street? Amortyzatory monotube ze stalowymi korpusami za 1200 dolarów.
 
#4 ·
Nie mogę nic powiedzieć o V3, ale ktoś z mojego otoczenia miał ST XTA i postanowił je zdjąć i wrócić do standardu. @mullick
 
#5 ·
Dokonałem kilku regulacji 3 razy i nie mogłem sprawić, żeby jeździły tak płynnie jak OEM. Nie wzbudzały zaufania w zakrętach, ponieważ bardzo łatwo wytrącały z równowagi przez nierówności. To mogło być moje niedoświadczenie w zakresie strojenia zawieszenia, ale było to bardzo frustrujące. Prawdopodobnie ostatecznie wybiorę gwintowane zawieszenie KW DDC i kilka płyt pochylenia.
 
#18 ·
Miałem ST XTA w swoim samochodzie przez około 2000 mil. Dokonałem kilku regulacji 3 razy i nie mogłem sprawić, żeby jeździły tak płynnie jak OEM. Nie dawały pewności w zakrętach, ponieważ bardzo łatwo wytrącały z równowagi przez nierówności. To mogło być moje niedoświadczenie w zakresie strojenia zawieszenia, ale było to bardzo frustrujące. Prawdopodobnie ostatecznie zdecyduję się na gwintowane zawieszenie KW DDC i kilka płyt pochylenia.
@mullick poczekaj chwilę, a być może będę mógł przekazać opinię na temat KW DDC. Rozmawiałem już o nich z Fordem, ponieważ to, co tam opisujesz "łatwo wytrąca z równowagi", to moje obecne doświadczenie z letnimi kołami (kutymi z PSS), jak powiedziałem Fordowi, samochód jest teraz po prostu niebezpieczny, podskakiwał więcej niż raz na zwykłych nierównościach na autostradzie, tak że straciłem kontrolę nad przednimi kołami... wcale nie fajnie :/ teraz zdałem sobie sprawę dzięki wpisowi na brytyjskim forum, że nie miałem tego z zimowymi kołami (uwielbiałem moje 18-calowe OZ ultraleggera i Michelin PA4), więc będę musiał to sprawdzić i może zabrać samochód do Forda, aby sprawdzić, czy coś się nie psuje lub nie jest zepsute. Zaktualizuję za kilka dni.
 
#6 ·
Mam ST XTA w swoim samochodzie od około 6 lub 7 miesięcy, jeżdżę nim codziennie - uwielbiam je. O wiele lepsze tłumienie niż w standardzie, bardzo polecam. Jedyną rzeczą, którą powiem, jest to, że siedzą dość nisko, mam je na maksymalnej wysokości z tyłu, więc jeśli szukasz tylko umiarkowanego obniżenia, nie będą dla ciebie. Zaskoczony, że nikt inny nie miał nic dobrego do powiedzenia o ST. Amortyzatory są takie same jak KW, tylko nie ze stali nierdzewnej.

Ustawiam tłumienie na 5 kliknięć od pełnej miękkości zarówno z przodu, jak i z tyłu, nigdy nie czułem potrzeby ich zmiany.

Informacyjnie, kiedy robiłem swoje, KW V3 były wszędzie wyprzedane, nie chciałem czekać, więc po prostu zdecydowałem się na ST. Gdyby V3 były dostępne, prawdopodobnie kupiłbym je, ponieważ wolę stal nierdzewną.
 
#7 ·
Wszystko zależy od Twojej aplikacji i poziomu doświadczenia. Jeśli jesteś stosunkowo nowy w tuningu zawieszenia i planujesz po prostu "ustawić i zapomnieć", wybrałbym ST. Pojedyncza regulacja znacznie ułatwia dostrojenie zawieszenia w porównaniu do 2-drogowego, co może powodować dziwne prowadzenie i może być dość frustrujące (zapytaj mnie, skąd wiem). Jeśli wiesz, co robisz lub jesteś gotów się uczyć i bawić/testować, wybierz V3, są to świetne 2-drogowe amortyzatory w dobrej cenie.
 
#13 ·
Właściwie to sugerowałbym rozważenie KW Clubsport. Jestem głęboko przekonany, że jeśli wkładasz wysiłek w zakup gwintowanego zawieszenia, to system 2-drogowy (KW3 lub KW CLUBSPORT) jest najlepszym rozwiązaniem. Tak, wymaga to trochę więcej wysiłku przy konfiguracji, ale oferują bardzo szeroki zakres regulacji. Clubsporty mają sprężyny liniowe w porównaniu do sprężyn progresywnych w KW3. Mają również szeroki zakres wyboru sztywności sprężyn i dobre charakterystyki tłumienia. Za te pieniądze uważam, że są bardzo dobrym zestawem do jazdy po ulicy/torze i są dobrze wykonane, więc wytrzymają.
 
#14 ·
Właściwie to sugerowałbym rozważenie KW Clubsport. Jestem mocno przekonany, że jeśli wkładasz wysiłek w zdobycie gwintowanego zawieszenia, to system 2-drogowy (KW3 lub KW CLUBSPORT) jest właściwym rozwiązaniem. Tak, wymaga to trochę więcej wysiłku przy konfiguracji, ale oferują bardzo szeroki zakres regulacji. Clubsporty mają sprężyny liniowe w porównaniu do sprężyn progresywnych w KW3. Mają również szeroki zakres wyboru sztywności sprężyn i dobre charakterystyki tłumienia. Za te pieniądze uważam, że są bardzo dobrym zestawem na ulicę/tor i są dobrze wykonane, więc wytrzymują.
Pierwsze pytanie.... Czy Clubsporty są w ogóle dostępne dla RS? Właśnie byłem na stronie KW i nie ma tam Clubsportów dla RS, więc to jest problem na początek. Clubsporty nie mają dożywotniej gwarancji, którą mają V3. Miałem V3, a potem Clubsporty do mojego FRS. Jeśli jesteś zawodnikiem na torze (NASA/SCCA Time Attack), który pracuje na torze każdego weekendu, Clubsporty mogą być dla Ciebie. Do auto-x i codziennej jazdy to za dużo pieniędzy z niewielką korzyścią. Jeśli sztywność sprężyn Cię powstrzymuje, to można to zmienić. Clubsporty to niesamowite amortyzatory bez wątpienia. Ale moim zdaniem nie warte tego dla przeciętnego entuzjasty.

Kupiłem V3 do mojego RS i poza tym, że zakres wysokości tylnej jazdy jest trochę za niski dla moich preferencji, zestaw jest świetny. Świetny zakres regulacji z realną możliwością znacznej zmiany prowadzenia samochodu do pracy na torze/autocross i typowej jakości wykonania KW. Po ustawieniu na kilka kliknięć powyżej pełnej miękkości jeżdżą znacznie lepiej niż standardowe.
 
#15 · (Edited)
Gama sportowa klubu jest dostępna dla RS. Rozmawiałem z KW, ponieważ byłem zirytowany, że oferują 3-drogowe w samochodach M, a tylko 2-drogowe w RS.

Przedstawiciel CS powiedział, że powodem, dla którego RS nie ma oficjalnego 3-drogowego zawieszenia, jest TUV.

2-drogowe jest legalne na drodze, a 3-drogowe nie jest dla naszego modelu. Powiedziawszy to, 2-drogowe zawieszenie sportowe klubu będzie mnie kosztować 2500 EUR bez modułów anulujących. Kiedy je uwzględnię, około 350 euro, muszę je wtedy zainstalować i wyważyć.

Całkowita cena za wszystko 3500 EUR.

V3 to tańsza alternatywa dla pakietu, który jest bardziej konkurencyjny niż standardowy. Zestaw DDC od KW jest blisko V3, ale dość daleko od Clubsport.

Należy pamiętać, że zarówno dla V3, jak i CS nie ma jednego rozmiaru dla wszystkich. Ustawienie zawieszenia zależy w dużej mierze od toru i wydarzenia, w którym bierzesz udział.

Oznacza to, że musisz za każdym razem zdejmować koła, aby je odpowiednio wyregulować.

Wysłane z mojego iPhone'a za pomocą Tapatalk Pro
 
#16 ·
W tym roku planuję około 7 do 8 dni na torze, a reszta to jazda po ulicach z 3 do 4 dodatkowymi zawodami autocross. Uważam, że KW są zbyt drogie dla mojego budżetu ze względu na ograniczoną liczbę dni na torze/autocross, dlatego rozważam ST XTA i Fortune Auto 510.
 
#21 · (Edited)
Właściciele ST XDA. Jakie ustawienia i wysokość jazdy zastosowaliście?
Środkowe ustawienie amortyzatora z tyłu, 4 od najsztywniejszego tłumienia z przodu. Wysokość jazdy stale się zmienia, ponieważ używam jej do strojenia. Ale z przodu jestem mniej więcej 1/3 cala niżej niż w oryginale, a z tyłu około cala niżej.
 
#20 ·
Spóźniłem się na ten wątek. Przepraszam.

Mam ST XDAs w swoim samochodzie od 6 miesięcy. Jeżdżą o wiele lepiej do codziennego użytku, jazdy po autostradzie, prostych odcinków itp.

Ale zostawiają trochę do życzenia w porównaniu do fabrycznego ustawienia, jeśli chodzi o szybkie zmiany kierunku i tym podobne.

Moim zdaniem ma to związek ze sprężyną pomocniczą, która utrzymuje prawdziwą sprężynę napiętą. Łatwo jest odtworzyć tę dziwną zmianę charakterystyki sprężyny, po prostu gwałtownie skręcając w lewo i w prawo. Dosłownie czuje się to tak, jak jest w rzeczywistości, wewnętrzny przedni róg samochodu unosi się z głównej sprężyny. Podczas gdy sprężyna pomocnicza utrzymuje sprężynę główną w linii, jest to naprawdę zauważalne, gdy ciężar ponownie zgniata sprężynę pomocniczą.

To samo dotyczy zestawu kw do naszego samochodu. Lub dowolnego zestawu gwintowanego w specyfikacji niemieckiej, ponieważ przepisy UE nie zezwalają na gwintowane mocowania dolne amortyzatorów.
 
  • Like
Reactions: seniorgeek
#23 ·
Zainstalowałem dziś gwintowane zawieszenie ST XTA. Samochód stoi bardzo nisko. Wkrótce to wyreguluję. Ustawiono odbicie na 9 na początek i płytę pochylenia na -2.