Ford Focus RS Forum banner

Eenvoudig remmen ontluchten met FORScan

1 reading
21K views 26 replies 15 participants last post by  bendrexl  
#1 ·
Heeft iemand dit al geprobeerd? Ik heb net nieuwe remblokken en -schijven besteld van R1 Concepts en ik was op zoek naar adapters voor mijn Motive power bleeder toen ik deze video tegenkwam. Lijkt een simpele, voor de hand liggende oplossing die ik ga proberen.

• Like
Reactions: braap
#4 ·
Ik gebruik liever de Motive ontluchter omdat die zo goed werkt en je er de koppeling mee kunt ontluchten.
ABS-eenheden moeten echter wel ontlucht worden, dus dit helpt daarbij.

#3 ·
Vergeet niet om een ​​plunjer te gebruiken om alle oude, waardeloze vloeistof uit het reservoir te zuigen en deze vervolgens te vervangen door de mooie nieuwe vloeistof voordat u begint.

Ik denk niet dat deze procedure genoeg vloeistof verplaatst om het systeem te 'spoelen' als je overstapt op een mooie nieuwe vloeistof met hoge temperatuur. Misschien moet je de ABS-ontluchting twee keer herhalen, of een andere instelling kiezen die de unit misschien langer activeert.

#5 ·
Vergeet niet een ontstopper te gebruiken om alle oude, waardeloze vloeistof uit het reservoir te zuigen en deze vervolgens te vervangen door de mooie nieuwe vloeistof voordat u begint.

Ik denk niet dat deze procedure genoeg vloeistof verplaatst om het systeem te 'spoelen' als u overstapt op een mooie nieuwe vloeistof met hoge temperatuur. Misschien moet u de ABS-ontluchting twee keer herhalen, of een andere instelling kiezen die de unit misschien langer activeert.
De video lijkt genoeg vloeistof te verplaatsen, maar goed punt. Ik heb daar een speciale kalkoenspuit voor!

Ik gebruik liever de Motive-ontluchter omdat deze zo goed werkt en je er de koppeling mee kunt ontluchten.
Weet je welke adapter voor de RS is?

#11 ·
Als je het met Forscan doet, heb je verschillende opties voor het type ontluchting. Als ik het doe, selecteer ik altijd de ontluchting van de hoofdcilinder of de ABS-module in plaats van de remslang. Op die manier pompt Forscan het systeem langer, als je een andere ontluchting kiest, zul je een tijdsverschil merken. De langere ontluchting zorgt ervoor dat er meer vloeistof door het systeem wordt gepompt, waardoor een volledige spoeling in minder tijd wordt voltooid dan met andere methoden, zolang je het reservoir bijvult. Ik maak er een punt van om al mijn ABS-voertuigen met deze methode te ontluchten via Forscan of een bidirectionele ABS-uitgeruste scantool.

#13 ·
Ja, de Forscan-manier van ontluchten is zeker het proberen waard.
Maar wat me verdrietig maakt, is de manier waarop de informatie tegenwoordig wordt overgedragen. Dezelfde nuttige informatie in tekstvorm duurt een minuut om te lezen en te begrijpen. In plaats daarvan - de YouTube-video duurt 12 minuten van mijn leven zonder reden... WTF?

#14 ·
Ja, de Forscan-methode van ontluchten is zeker het proberen waard.
Maar wat me verdrietig maakt, is de manier waarop de informatie tegenwoordig wordt overgedragen. Dezelfde nuttige informatie in tekstvorm duurt een minuut om te lezen en te begrijpen. In plaats daarvan - de YouTube-video duurt 12 minuten van mijn leven zonder reden... WTF?
Ik vond dit niet zo erg, want het liet je gewoon stap voor stap zien voor elk wiel. Plus deze specifieke kerel doet veel geweldig werk aan sync-dingen.

Het is beter dan je typische video waar het ZO IS, ABONNEER, DE MELDING AAN, 5 minuten gesponsorde content, 5 minuten persoonlijke rommel, dan 2 minuten van de daadwerkelijke content.

Zoals mijn man, ik probeer gewoon te zien hoe ik dit kan doen, zoals de CJ pony parts video's.

• Like
Reactions: R0GUE1
#15 ·
Waarom zou je in godsnaam door deze rotzooi willen gaan als je het sneller en gemakkelijker kunt doen met een ontluchter voor remdruk van $75. Sluit hem aan op het reservoir, pomp hem op tot 15-20 psi en ga naar elke remklauw en open de klep gedurende 30 seconden...klaar. Ik begrijp dat dit FORScan-proces de kleine hoeveelheid vloeistof uit de anti-slip-regelklep-eenheid heeft gespoeld, maar eerlijk gezegd, een harde remgebeurtenis die het antiblokkeersysteem activeert, zal dit doen als het je aangaat.
Het lijkt gewoon de "nerd"-manier om remmen te ontluchten. Interessant, maar uiteindelijk zinloos gecompliceerd.
Doet me denken aan de nieuwe weegschalen in mijn sportschool. Voorbij zijn de oude eenvoudige snelle "stap op dit apparaat en het geeft je huidige gewicht weer" en vervangen door de zingende en dansende lichaamsmassacalculator en weeginrichting. Nu duurt het simpelweg wegen 30 seconden aan selecties en kalibratie om je gewoon te wegen, als je ĂĽberhaupt op het ding kunt komen voor mensen die al die andere dingen erop doen. Soms kun je de simpele dingen overdreven ingewikkeld maken. Dit ontluchtingsproces doet dat.

Ciao

#20 ·
Ik wilde hier even op terugkomen.

Ik heb gisteravond de remmen ontlucht met Forscan en het ging beter dan ik had verwacht. Het is vrij handig om gewoon een ontluchtingsfles aan te sluiten, de leiding open te zetten en vervolgens op een knop te drukken om te zien hoe het gaat. Als dit via bluetooth kon, zou het perfect zijn. Het enige nadeel is dat het voor een volledige vloeistofvervanging een paar keer duurt, maar ik heb ook geen van de andere opties getest dan het vervangen van de remslang.

Bonus is dat de auto u waarschuwt wanneer de remvloeistof laag is, zodat u kunt bijvullen als u oorspronkelijk niet genoeg hebt gedaan.

Ook voelt het pedaal nog nooit zo goed aan, hoewel ik niet zeker weet of dat komt door een combinatie van nieuwe rotors, remblokken en vloeistof.

• Like
Reactions: lvevo
#24 ·
Ik wilde hier even op terugkomen.

Ik heb de remmen gisteravond ontlucht met Forscan en het ging beter dan ik had verwacht. Het is vrij handig om gewoon een ontluchtingsfles aan te sluiten, de leiding open te zetten en vervolgens op een knop te drukken om te zien hoe het gaat. Als dit via bluetooth zou kunnen, zou het perfect zijn. Het enige nadeel is dat het voor een volledige vloeistofvervanging een paar keer duurt, maar ik heb ook geen van de andere opties getest dan het vervangen van de remslang.

Bonus is dat de auto u waarschuwt wanneer de remvloeistof laag is, zodat u kunt bijvullen als u oorspronkelijk niet genoeg hebt gedaan.

Ook het pedaal voelde nog nooit zo goed aan, hoewel ik niet zeker weet of dat komt door een combinatie van nieuwe rotors, remblokken en vloeistof.
Je kunt het, je hebt alleen een BT OBD2-adapter nodig die met Forscan kan praten. Ik heb de OBDLink MX+ en toen ik Forscan had, kon ik alles draadloos via de laptop doen.

Ik weet niet zeker wat het bereik is, hoewel ik het nooit buiten de auto heb geprobeerd. De kilometerstand kan variëren, letterlijk.

• Like
Reactions: Zaluss
#22 ·
@Zaluss
Om duidelijk te zijn, als je zegt dat het een paar keer duurt om volledig te ontluchten, zeg je dan dat je alle wielen een paar keer ontlucht of dat je hetzelfde wiel een paar keer ontlucht?

Bedankt,
Ik heb RR een paar keer ontlucht om zoveel mogelijk van de originele vloeistof eruit te krijgen en daarna heb ik RL, FR en FL een keer ontlucht.

Brembo's worden uiteraard twee keer ontlucht, binnen en dan buiten.

• Like
Reactions: lvevo