Ford Focus RS Forum banner

Android Auto Geen audio bij inkomende oproep fix (althans voor mij)

2 reading
39K views 11 replies 8 participants last post by  BigFatFlip  
#1 · (Edited)
Ik heb al een tijdje Pixel-telefoons en bij mijn inkomende RS-oproepen kan ik de beller niet horen en zij lijken mij niet te kunnen horen als ik een inkomende oproep beantwoord. De oplossing die ik heb gebruikt, is om de instellingen op het scherm te gebruiken om de audio in te stellen op de telefoonluidspreker en sommige mensen hangen op als je niet meteen opneemt. In mijn leenauto's heb ik geen problemen gehad met inkomende oproepen, dus het was iets met de RS, misschien deze instelling.

Dit weekend verscheen er een artikel op mijn telefoon dat mijn probleem lijkt op te lossen, dus dat deel ik hier.

• Zet de auto aan of start hem, zonder dat de telefoon op USB is aangesloten.

• Zorg ervoor dat de telefoon is verbonden met Bluetooth.

• Ga naar Instellingen, Telefoon en stel de Telefoonbeltoon in op "Telefoonbeltoon gebruiken".

• Ga terug uit de menu's.

• Sluit de telefoon aan om Android Auto te starten.

• Laat iemand je bellen om te testen.

Bron: Google kondigt officieel Android Auto Fix voor SYNC 3 aan

#2 ·
Ik heb het al ongeveer een jaar vermeden om tijdens het rijden telefoontjes te beantwoorden, vanwege dit. Je bent mijn held.

#3 ·
Wauw! Bedankt! Dit ga ik zeker proberen. In de loop der jaren hebben mijn vrouw en ik gewoon een systeem bedacht waarbij ik, als ze me in de auto belde, de automatische tekstreactie gebruikte dat ik aan het rijden was en haar dan terugbelde.

#4 ·
Je bent mijn held! Alles werkte prima toen ik mijn Pixel 5 voor het eerst kreeg, maar onlangs keerde deze bug terug. Ik hoopte dat het zou verdwijnen als ik update naar SYNC 3.4. Maar we hebben nu tenminste een oplossing.

#9 ·
Oké, heb dit geprobeerd en er is geen optie "telefoonbeltoon gebruiken", maar er is wel een "geen beltoon" optie, dus die heb ik geselecteerd.

Had mijn vrouw gebeld en...geen verandering [emoji30]

Ik vraag me af of het een versie-specifieke fix is? Ik zit op sync 3 build 18093

#10 · (Edited)
Oké, heb dit geprobeerd en er is geen optie "telefoonbeltoon gebruiken", maar er is wel een optie "geen beltoon", dus die heb ik geselecteerd.

Had mijn vrouw gebeld en...geen verandering [emoji30]

Ik vraag me af of het een versiespecifieke oplossing is? Ik zit op sync 3 build 18093
Was de telefoon via Bluetooth verbonden toen je keek? Ik zit op Softwareversie 3.0 build 19205. Op de mijne heb ik 5 opties in de instelling "Telefoonbeltoon instellen": Geen beltoon, Beltoon [1-3] en Telefoonbeltoon gebruiken. Afhankelijk van uw lettergrootte moet u mogelijk naar beneden scrollen om het te zien, als het er is.

Bewerken: Ik heb net op de Sync-updatesite gekeken en er wordt een update naar 3.0.20204 weergegeven. Ik denk dat dat gewoon een oudere update is die ik nog niet heb geĂŻnstalleerd, geen oplossing voor het probleem.

Bewerken-x2: Iemand meldt ook dat als je de USB tussen de auto en de telefoon aansluit voordat je de auto start, deze instelling mogelijk terugkeert naar Beltoon 1 en problemen heeft met het beantwoorden van oproepen. Geen geluid voor inkomende telefoongesprekken: Pixel 2 op Ford Sync 3 - Android Auto Community

Bewerken-x3: Meer info over de voorwaarde die ervoor kan zorgen dat Sync3 terugkeert naar Beltoon 1: https://support.google.com/androidauto/thread/4389113?dark=1&msgid=82258242

• Like
Reactions: BigFatFlip